5 Ağustos’ta Instagram Reels, Türkiye dahil olmak üzere 50’den fazla ülkede piyasaya sürüldü. 2020’deki tüm Instagram güncellemelerinden Reels, TikTok’a karşı doğrudan bir rakip olduğu için en önemli hale gelmiştir.
Instagram Reels, kullanıcıların kısa ses klipleriyle 30 saniyelik videolar oluşturmasına olanak tanır. Kullanıcılara “makara” hissi vermek için, kullanıcılar beğenilerine, takiplerine, takipçilerine ve etkileşimlerine dayanan kısa video içeriğinde sonsuz bir şekilde gezinebilirler.
1- TikTok videolarını yeniden kullanın
Asos
İngiliz çevrimiçi moda perakendecisi hem Instagram’da hem de TikTok’ta zaten güçlü bir takipçi kitlesine sahip. Tek yapmaları gereken, en iyi TikTok içeriklerini Reels’te yeniden yayınlamaktı, çünkü bu makara sadece birkaç gün içinde 4,4 milyondan fazla görüntüleme kazandı.
TikTok içeriğiniz varsa, neden bunları Instagram Reels’lerinizde yeniden kullanmayasınız? Video boyutları 1080×1920 biçimindedir ve aynı ses klibini Reels videolarınızda da kullanabilir veya kendiniz yeni ses ekleyebilirsiniz.
2- Yeni meydan okumalara başlayın
Sefora
#SavageChallenge’den #CeleblookalikeChallenge’a kadar, çevrimiçi meydan okumalar sosyal medyayı kasıp kavurdu. Sephora’nın TikTok varlığı çok büyük ve #sephorachallenge 26 milyondan fazla görüşe sahip.
Sephora, Instagram’da ikinci Reels’ini oluşturmak için Ryan Potter ile iş birliği yaptı ve bu video 1,9 milyondan fazla görüntüleme aldı. Tüm makyaj severler için yeni bir meydan okuma tanıttı.
Sizde markanız için yeni meydan okumaları oluşturabilir ya da mevcut meydan okumalarına katılabilirsiniz.
3- Influencerlarla iş birliği yapın
Walmart
Kitlenizin sevdikleri ınfluencerlarla birleştirmek her zaman iyi bir fikirdir ve Walmart, etkileyici pazarlamanın nasıl doğru yapılacağını çok iyi bilmekte.
Walmart’ın sosyal medya akışı, takipçilerinin beğendiği çeşitli ınfluencerlarla iş birlikleriyle doludur.
Sizde ınfluencerlarla kaliteli Reels’ler yayınlayıp markanızı güçlendirebilirsiniz.
4- Marka tutarlılığına ayak uydurun
TopShop
Farklı kıyafetlerle video çekmek TikTok’ta popüler bir içerik trendi ve TopShop aylardır bu trende öncülük ediyor. Instagram Reels’in piyasaya sürülmesinden bu yana, TopShop’un bu özelliğe ilk girişi 1,6 milyondan fazla görüntüleme aldı.
Sizde trendleri takip edip markanıza hitap edecek içerikler çıkartabilirsiniz.
5- Orijinal sesinizi kullanın
Microsoft Xbox’ı
Markanıza ait özel sesleriniz varsa Reels videolarınızda bu sesleri kullanabilirsiniz. Xbox’ın ilk Reels’i, kendi konsol seslerinden oluşuyordu. Eğer markanıza ait özel sesleriniz yoksa gündemde olan en ünlü tema şarkılarını ekleyebilirsiniz.
İçerik açısından bakıldığında yaratıcılık, kullanıcıların sevdiği şeydir ve kısa videolar, içerik oluşturuculara yeni fikirleri denemeleri için gerçekten daha fazla alan vermektedir.