Instagram, ürünlerinizi pazarlamak için harika bir platformdur. Eşsiz erişim ve kullanımıyla kolay bir arayüz sunar. Ürünlerinizin güzel görüntüleri için bir alan sağlayarak görsel pazarlamayı yepyeni bir düzeye taşıdı.
Ancak Instagram pazarlamanızın etkili olması için platformda doğru kişilere ulaşmanız gerekmektedir. Instagram’ın bir kullanıcının akışında görünecek resimleri nasıl seçtiğini biliyorsanız, ürünlerinizi tanıtmak için etkili bir plan oluşturabilirsiniz.
İçeriği farklı dillerde yayınlamak için Google Çeviri’yi kullanabilir miyiz?
Yani şu soruların cevaplarını bilmeniz gerekiyor: Instagram algoritması nedir? Instagram algoritması nasıl çalışır?
Instagram algoritması nedir?
Data Reportal’a göre, ortalama bir Instagram kullanıcısı günde en az bir kez paylaşım yapıyor. Bu, bir günde platformdaki gönderi sayısının bir milyara ulaşabileceği anlamına geliyor.
Bu gönderilerin yalnızca bir kısmı kullanıcının akışında görünür. Instagram algoritması, kullanıcının önüne en alakalı içeriği almak için bu gönderileri inceler. Bu bölümde, algoritmanın gördükleri gönderilere karar vermek için kullandığı temel faktörlere bakacağız.
Amaç, işletmeniz için platformdan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olacak bir Instagram pazarlama stratejisi oluşturmanıza yardımcı olmaktır.
1- Gönderinin yeniliği
Instagram daha yeni gönderileri bir kullanıcının akışının en üstüne iter. Ancak Instagram algoritması tüm son gönderileri göstermez. Yalnızca Instagram hesaplarına en son giriş yaptıkları zaman ile şu anda giriş yaptıkları zaman arasında oluşturulan son gönderileri gösterir.
2- Kullanıcının takip ettiği hesap sayısı
Bir kullanıcı birden fazla hesabı takip ederse, bu hesapların her birindeki gönderilerin tamamını göremez. Bunun nedeni, tüm bu hesapların, kullanıcının Instagram akışı için rekabet etmesidir. Instagram akışı hepsini barındırmaz.
Bir kullanıcı ne kadar çok Instagram hesabı takip ederse, Instagram akışında yer almak o kadar zor olur.
3- Uygulama sıklığı ve kullanımı
Bir kullanıcının Instagram uygulamasını açma sayısı, görecekleri gönderi türlerini de belirleyecektir. Kullanıcılar daha az sıklıkta oturum açarsa, algoritma onlara beğeneceklerini düşündüğü gönderileri gösterir. Daha sık oturum açarlarsa, yeniliğe dayalı gönderileri gösterir.
Kullanıcıların uygulamada geçirdikleri süre de ne göreceklerini belirler. Algoritma, yeniliğe dayalı yayınları göstererek başlar. Uygulamada yeterince zaman harcarlarsa, ekranlarında “Hepsini gördün” mesajı görünür. Bundan sonra, Instagram algoritması ilgi alanlarına göre “Önerilen gönderileri” gösterecektir.
Instagram algoritmasının işinize yaramasını nasıl sağlarsınız?
Artık Instagram algoritmasının nasıl çalıştığını bildiğimize göre, ürünlerinizi başarılı bir şekilde tanıtmak için Instagram algoritmasında kullanabileceğiniz bazı ipuçları:
1- Bir ilişki kurmaya odaklanın
Instagram hesabınızda sadece içerik yayınlayıp hedef kitlenizin önüne geçmesini bekleyemezsiniz. Takipçi oluşturun, hedef kitlenizle etkileşim kurun ve onlarla uzun vadeli ilişkiler kurmaya odaklanın.
Takipçi oluşturmak için hedef kitlenizi hesabınızı takip etmeye teşvik etmeniz gerekir. Gönderilerinizden birini beğenirlerse, onlardan sizi takip etmelerini isteme fırsatını yakalayın. Ayrıca sağlık ve güzellik ürünleri satan bir şirket olan Amway gibi genel bir”Bizi takip edin” mesajı oluşturabilirsiniz.
Şirket, insanların istenen eylemi gerçekleştirmesini sağlamak için onlara değerli bir şey de sunuyor: MyBodyID başlangıç seti kazanma fırsatı.
Sadece Instagram’da değil, diğer sosyal medya hesaplarınızda da paylaşım yapmayı unutmayın.
İnsanların da sevdiği içerikler oluşturun ki yorum bıraksınlar, sizden bahsetsinler ve yayınınızı paylaşsınlar.
2- Hashtag’leri iyi kullanın
Hashtag seçerken dikkat edilmesi gereken birkaç nokta vardır. Ne kadar popüler olduklarını ve ne tür etkileşimler sağladıklarını kontrol edin. Hashtaglerin kullanıcılarına da bakmayı unutmayın. Kullanıcıların hedef kitlenizle uyumlu olduğundan emin olmalısınız.
3- Doğru zamanda yayınlayın
Doğru zamanda yayınlamak, gönderiniz için daha iyi görünürlük elde etmenize yardımcı olur.
Takipçilerinizin en aktif olduğu zamanı belirleyin ve bu pencerede paylaşım yapın. Bunu yapmak, daha fazla beğeni ve etkileşim alma şansınızı artırır.
Doğru gönderi zamanı, sektörünüze bağlı olacaktır. Bir gönderi planınız olduğunda, buna bağlı kaldığınızdan emin olun. Yalnızca gönderilerin sıklığını hedeflemeyin, tutarlılığını hedefleyin. Instagram yönetimine yönelik araçlar, gönderilerinizi doğru şekilde planlamanıza ve otomatik olarak yayınlamanıza yardımcı olabilir.
4- Yorumlara zamanında yanıt verin
Bir tüketici gönderinize yorum yaptığında, daha fazla etkileşim sağlama fırsatını yakalamalısınız.
Yorumları yanıtlamak, müşterilerinizle ilişkiler kurmanıza yardımcı olur.
5- Yüksek kaliteli görüntüler ve ilgi çekici altyazılar kullanın
Tüketici özet akışınızın zirvesine çıkmak için yüksek kaliteli görseller oluşturun. Instagram gibi bir platformdaki iyi içerik, göz alıcı görseller ve video içeriği ile eş anlamlıdır.
Ancak bu, profesyonel görüntülere bir servet harcamanız gerektiği anlamına gelmez. Kullanabileceğiniz fotoğraf düzenleme uygulamalarıyla ortaya harika fotoğraflar çıkarabilirsiniz.
İlgi çekici Instagram altyazıları oluşturmak, dikkat çekmenize ve takipçilerinizle etkileşim kurmanıza da yardımcı olabilir. İşte hatırlamanız gereken dört ipucu:
- Altyazılarınızı kısa tutun
- En önemli bilgilerinizi en üste koyun
- Emojileri ve hashtag’leri kullanın
- Takipçilerinizle etkileşim kurmak için her gönderide harekete geçirici mesajları kullanın.
İçeriğinizi çeşitlendirin. Instagram hesabınızda sadece fotoğraf paylaşmayın. Bir dizi Instagram videosu, IGTV ve Reels oluşturun.
Örneğin, markanızı veya ürününüzü Instagram Reels ile kolayca pazarlayabilirsiniz.