Kullanıcı sayısı 1 milyarı aşmış olan instagram, işletmelerin potansiyel hedef kitlesine ulaşması için büyük bir hizmet sunuyor. Bu bir milyar kullanıcın işinizi olumlu yönde etkilemesini sağlayabilirsiniz. Instagram’ı diğer sosyal medya uygulama ve siteleriyle kıyaslamamalısınız. Doğru bir instagram pazarlaması ile potansiyel müşterilerinize ulaşabilir ve dönüşümünüzü artırabilirsiniz. Bir diğer yazımız olan E-Ticaret sitelerinde dönüşüm oranı nasıl artırılır? okumanızda ya da sosyal medya pazarlama hizmeti almanızda fayda var.
Instagram’da çok sayıda marka hedef kitlesine ulaşmak ve onlarla bağlantı kurmak için Instagram’ı aktif olarak kullanıyor. Instagram kullanıcılarının yaklaşık olarak %80’lik bir oranı Instagram’da bulunan markaları takip ediyor. Instagram pazarlamasının nasıl yapılacağını birlikte görelim.
Instagram’da rakip analizi
Her pazarlama stratejisinde olduğu gibi Instagram pazarlamasında da öncelikle rakip analizi yaparak başlamalıyız. Rakip markaların Instagram varlıklarının ne yaptıklarını analiz etmeliyiz. Rakip analizi yaptığımızda ne tür içeriklerin ilgi gördüğünü, hangi etiketlerin geri dönüş sağladığını, ne sıklıkla içerik yayınlandığını ve benzeri konulara da hakim olmuş oluruz. Diğer Instagram’da bulunan markaların potansiyel kitleyle nasıl etkileşim kurduğunu ve onlara nasıl etkileşime geçtiğini de öğrenebiliriz. Rakip analizinde yapılan analizler birebir aynısını kopyalamak anlamına gelmez.
Instagram’da doğru etiketleri (hashtag) kullanın
Instagram kullanıcılarının çoğunluğu ortalama olarak 5-10 etiket (hashtag) takip etmekte. Instagram’da markanız için doğru etiketleri kullanırsanız kullanıcılar tarafından daha kolay bir biçimde görünür olabilirsiniz. Markanızın bulunduğu sektördeki etiketleri rakip analizi yaptığınızda elde ettiğiniz etiketleri kullanabilirsiniz. Ayrıca gereksiz ve abartı etiket kullanmaktan kaçının.
Sosyal medyayı aktif kullanın
Markanızın Instagram varlığını ve pazarlama stratejinizi daha etkili bir hale getirmek için diğer sosyal medya hesaplarınız üzerinden çapraz tanıtım yapmayı düşünebilirsiniz. Örnek verecek olursak markanızın YouTube hesabında Instagram hesabınızın varlığından bahseder takip etmeleri için yol gösterebilirsiniz. Benzer şekilde bu işlemi Twitter, Facebook ve markanızın web sayfasında ziyaretçilerinize ve potansiyel müşterilerinize gönderilen maillerde yapabilirsiniz. Markanızın ziyaretçilerine Instagram’da takip etmeye teşvik etmelisiniz. Örneğin markanızı Instagram’da takip ediyorlarsa web sitenizden alışveriş yapmaları için onlara kupon ve promosyon kodu ile alışverişe ve etkileşime geçmesini sağlayabilirsiniz.