Etkili bir sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturmak için sosyal medya pazarlaması ve geleneksel pazarlama planınızla birleştirilmelidir. Bununla birlikte içerik stratejilerini ve yönergelerinizi de belgelemek için her zaman ayrı bir pazarlama planınız da mevcut olmalıdır. Bu ve benzer durumlarda kısa vadeli ve uzun vadeli hedeflerde oluşturmanız gerekmektedir. Etkili sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturmak için tüm sosyal medyada harcadığınız zamanı ve emeğinizi de planlamalısınız.
Sosyal medyadan ne elde etmek istiyorsunuz?
“Sosyal medyadan ne elde etmek istiyorsunuz?” öncelikle bu soruyu kendinize sormalısınız. Bu soruyu kendiniz cevaplıyor olduğunuzda etkili ve kalıcı bir sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturmanıza faydalı olacak. Bir diğer yazımız olan güçlü bir marka profili nasıl oluşturulur yazımızı okumanız da yararlı olacaktır.
Sosyal medya pazarlaması için kısa ve uzun vadeli hedefler belirleyin
Dijitalleşmenin oldukça üst düzeyde olduğu yıllardayız ve pek çok marka sosyal medyada var almak istiyor çünkü “herkes sosyal medyada, ben de sosyal medya da var olacağım.” tavrı nedeniyle birçok marka popülerleşemiyor. Öncelikle markanızın sosyal medya pazarlamasını yapmadan önce şu soruları kendinize sormalısınız “Sosyal medyadan ne elde etmek istiyorsunuz?”. Kısa ve uzun vadeli hedefler için şunlar örnek gösterilebilir:
- Kampanyaların reklamlarını yapmak
- Yeni bir ürünü tanıtmak için
- Satışları artırmak için sosyal medyada var olmak
- Müşteriler ile daha etkili iletişim kurmak için
- Web sitesinin trafiğini artırmak için
Sosyal medyada var olacağınız platformları doğru seçin
2021 yılındayız mobil ve web site olarak yüzlerce sosyal medya ağı mevcut. Markanızın sosyal medya pazarlamasını yapmak için tüm sosyal medya ağlarına katılmak zorunda değilsiniz. Aslında olay tamamen şu hedef kitleniz, müşteri kitleniz, potansiyel müşterileriniz, ve benzeri neredeyse o platforma ağırlık vermeliyiz. Ne kadar çok sosyal medyaya katılırsanız iş yükünüz o kadar artacaktır. Sosyal medya pazarlamasını doğru bir strateji ile yürütmek istiyorsanız her sosyal medya ağı için özgün içerikler üretin. Çünkü sosyal medya hesaplarınızı takip eden müşteri veya kullanıcı her yerde aynı içeriği görmekten sıkılacaktır ve takipten çıkmasına neden olabilir.