Daha önce atlanamayan reklamları tanıtan YouTube atlanamayan reklamları yakında tüm içerik üreticilerinin kullanabileceğini açıkladı. Halihazırda videolar üzerinden para kazanma özelliği açık olan tüm içerik üreticileri bu reklam türünden yararlanabilecek.
YouTube Atlanamayan Reklamları Tüm İçerik Üreticileri Kullanabilecek
YouTube atlanamayan reklamları kullanan içerik üreticileri adından da anlaşılacağı üzere videolarına üzerinde “Reklamı Geç” butonu yer almayan video reklamlar ekleyebilecek. Önceden, atlanamayan reklamlar yalnızca belirli sayıda içerik üreticisi tarafından kullanılabiliyordu. Ancak bir hafta içerisinde tüm içerik üreticileri için kullanılabilir duruma gelmesi beklenen yeni reklam türü aktif olduğunda içerik üreticilerine sistem tarafından bir bilgilendirme mesajı gönderilecek.
Üzerinde “Reklamı Geç” butonu bulunmayan atlanamayan reklamlar yeni yayınlanan içeriklere eklenebildiği gibi istenirse eski içeriklere de eklenebilecek. YouTube, bu duyuruyu Creator Insider kanalı üzerinden gerçekleştirdi ve içerik üreticilerinin bu reklam tipi sayesinde daha fazla gelir elde edebilecekleri üzerinde duruldu.
YouTube yeni reklam tipini devreye sokarken ayrıca, tüm içeriklere aynı anda reklam ekleyip kaldırabilecekleri bir araç da ekleyecek. Böylelikle içerik üreticileri tüm içeriklerine toplu halde yeni reklam türünü kolayca ekleyebilecek.
Reklamverenler, diğer reklam türlerine göre atlanamayan reklamları yayınlatmak için içerik oluşturuculara daha fazla ödeme yapacak. Öte yandan, kitlelerin YouTube reklamlarını atlama gibi bir alışkanlıkları olduğundan atlanamayan reklamlar kullanıcılar tarafından sıkıcı bulunacak. İşte tam bu yüzden kitleleri fazla rahatsız etmemek için YouTube, atlanamayan reklamların uzunluğunu 20 saniyeyle sınırlandırdı.Daha önceden atlanamayan reklamlar 30 saniyeye kadar çıkabilirken yapılan testlerin sonuçları üzerinde yapılan analizler sonucunda 20 saniyelik sürenin en iyi süre olduğu tespit edilmiş.
Kaynak : Search Engine Journal