Açılış sayfaları genel pazarlama stratejisinin temel tabanını taşır. Bir online pazarlamacı olarak, web sitenizi ziyaret eden müşteriler için bir şeyler yapmanız gerekir. Açılış sayfaları burada ajanslar için ziyaretçileri potansiyeli olan müşterilere dönüştürür.
Eğer açılış sayfanız başarısız olursa, ziyaretçilerinizin potansiyel müşteriye dönüştürülmesi de başarısız olacaktır. Yani tam olarak tüm emeklerinin, zamanınız boşa gidecek. Potansiyel müşteri kazanmak zordur ancak kazanıldığı zaman büyük bir avantaja çevriliyor.
Açılış Sayfası Tanımı
Açılış sayfaları kullanıcılara rehberlik eden bir sayfadır. Açılış sayfanıza kupon, indirim haberleri, denemek için kayıt olma formu, iletişim formu, e-posta bülteni gibi içerik ekleyebilirsiniz. Bu şekilde daha şık ve güzel duracaktır.
Aynı zamanda açılış sayfanızda bulunan içerikler müşterilerinizin dikkatini dağıtmaz aksine müşterilerinize bir kısa yol oluşturur. Örneğin, hızlıca kayıt olmak istiyorsa hemen karşısına çıkacaktır. Tekliflerinizi de açılış sayfasına yerleştirirseniz müşterilerinize zaman kazandırmış olursunuz.
Açılış Sayfaları Ne İçin Kullanılabilir?
Açılış sayfaları tam olarak hedef üzerinden belirlenmelidir. Aynı zamanda hızlı olması gerekiyor. Ziyaretçi sitede dolaştığı zaman bir anda çıkmamalıdır. Temel hedefler olarak aşağıdaki seçenekleri kullanabilirsiniz:
Dönüşüm Arttırma – Tüm açılış sayfaları, iletişim ve gelir elde etmek için işi kolaylaştırır. Ayrıca müşterilerinize siteniz hakkında değerli bilgi vermenize olanak sağlar. Bu yüzden bu seçeneğin adı dönüşüm arttırma olarak biliniyor. Dönüşüm Arttırmada ziyaretçilerinizi devamlı müşteriye çevirmiş olursunuz.
Rehber Sayfası – Açılı sayfanızı aynı zamanda bir rehber sayfası olarak da kullanabilirsiniz. Müşterilerinize değerli bir içeriğinizi sunarak devamlı müşteri olmasına olanak tanıyabilirsiniz. Bunun için e-kitap kılavuzları, raporlarınızı, canlı demolarınızı, eğitim videolarınızı, haber bülten bloğunuzu sunabilirsiniz.
Telif Hakkı – Siteniz yüksek kapasiteye sahipse ve çevrimiçi hizmet sunuyorsanız o zaman telif hakkı sayfası gibi kullanabilirsiniz. Bu şekilde sitenizden içerik çalmaya çalışan veya herhangi bir şeyi kopyalayan kişilerle karşı karşıya kalmazsınız.
Satış Yapma – Ürünlerinize yaptığınız indirimleri açılış sayfanızda sunabilirsiniz. Örneğin, mevsimlik indirim veya sınırlı sayıda olan ürünlerinizin tekliflerini yerleştirebilirsiniz.
Profesyonel bir Açılış Sayfası Nasıl Oluşturulur?
Doğru eylemlerle web sitenizdeki ziyaretçilerinizi ikna edebilirsiniz. Açılış sayfanızda öncelikle bilgilendirici mesajlar olmalıdır. Profesyonel şekilde oluşturmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
Göz Alıcı Tasarım Seçimi – Açılış sayfalarının olmazsa olmazı tasarımdır. Ziyaretçilerinizin karşısına ilk çıkacak olan tasarımdır. Bu yüzden iyi bir tasarım seçmediyseniz muhtemelen ziyaretçilerinizin göreceği ilk unsur tasarım olacaktır. Yazı boyutlarına, renk tonlamasına, fotoğraflarınızın boyutuna veya ürünlerinizin resimlerinin doğru yerleştirildiğinden emin olun.
Net bir Başlık Hazırlama – Dikkat çekici bir başlık her zaman gerekli. Çünkü, sitenize gelen ziyaretçiler ne yaptığınızı bilmelidir. Eğer başlığınız güzel olmazsa ilk bakıştan sitenizi terk edebilirler.
Benzersiz Satış Teklifi Sağlanması – Şirketinizi diğer firmalardan ön plana çıkaracak en önemli şey tekliflerinizdir. Örneğin, rekabette olan bir ürünü daha ucuza sunmak veya kargonu ücretsiz yapmak şirketinize daha da müşteri kazandıracaktır. Örneğin, şöyle düşünün 100 TL’lik bir ürünü 70 TL’ye satarsanız 5 kişi yerine 10 kişi alır bu şekilde ve daha fazla para kazanmış olursunuz.