Sosyal ve içerik pazarlama dünyalarında otorite oluşturmak, fikirleri paylaşmak, toplumu teşvik etmek ve değer sağlamak için araçlar olarak bir araya geldi. Pazarlama portföyünüzün ayrılmaz bir parçası olarak, blog’unuzu olabildiğince iyi bir hale getirmek için gerçekten dirsek yağını koymak her zamankinden daha önemlidir. Temel
bilgileri zaten aldıysanız ancak kurumsal blogunuzu bir sonraki seviyeye taşıyorsanız, bize katılın!
Trafik Düşüşü: Arka Planda Neler Çalışıyor?
İlk önce, VOBS çok doğru yapıyor. Blogu, önceki blog yayınımızda önerdiğimiz birçok şeyi (örneğin uzmanlar dahil) paylaşma ve metni tamamlayan etkileyici resimler kullanma gibi pek çok şeyi yapıyor. Ancak, onu daha ilgi çekici hale getirmek için kesinlikle fırsat var.
Temel Bilgiler: Hızlı Düzenlemeler
Kategorileri kullanın ve uygulayın. Blog’unuzu arama yaparak veya diğer sitelerden bağlantıları kullanarak ziyaret eden okuyucular için, açık gezinme, hemen ihtiyaç duydukları bilgileri görmüyorlarsa, onları zıplamak yerine siteyi gezdirmelerini sağlayabilir. Blog gönderilerinize (ve blogunuzun kenar çubuğunda bulunan ‘Kategoriler’ widget’ına) kitlenizle alakalı kategoriler eklemek, netlik sağlamanın bir yoludur. VOBS için, kategoriler “Benim Kamp Hikayem” (kişisel hikayeler) veya “Uzman İpuçları” (kayak, kamp vb. İle ilgili ipuçları) içerebilir.
Paylaşma seçeneklerini göz önünde bulundurun. Şu anda, okuyucular VOBS’deki blog yayınlarını Facebook, Google+, LinkedIn ve e-posta yoluyla paylaşabilir. Ancak, VOBS, belirli sosyal kanalların diğerlerinden daha az oyun aldığını tespit ederse, seçenekleri kitlesinin ihtiyaçlarına göre ayarlamalıdır. Görüntüler şu anda blogda sabitlenebiliyor, bu harika, ancak “Bunu paylaş” menüsünde “Pin” düğmesine sahip olmak, sıradan kullanıcı için daha açık olabilir. VOBS şu anda blog yayınlarını kırmak için çekme teklifleri kullanmaktadır.
Yorumlar
Harekete geçirici mesajları açık hale getirin. Blog’un dizin sayfasında, ‘Yorumlar’ bağlantısının görülmesi çok zor (açık gri). Kolay bir düzeltme, yorumların sıfır olması durumunda ‘Yorumlar’ düğmesi ‘Yorum bırak’ veya yorum olduğunda ‘Oku 2 yorum’ yapmak için CSS’yi değiştirmektir.
Aynı şekilde, “Read more” (Daha fazla oku) düğmesinin yerleştirilmesi, blog yazısı alıntılarının üzerinde biraz karşı sezgiseldir. Bunu daha da çekici hale getirmek için onu renklendirin ve kullanım rengini kullanın. Yine bu, okuyucunun tıklayacağı daha kolay bir CSS değişikliği.
İlgili içeriğe çapraz bağlantı. Şu anda, VOBS web sitesinin diğer bölümlerine veya blogun diğer web sitelerine pek çok bağlantı yoktur. Bu, bloga değer katmanın (ve hemen çıkma oranını etkilemenin) kolay bir yoludur. İlgili linkleri eklemeyi düşünün. Yalnızca yazara ait 3-5 ilgili blog gönderisinin madde işaretli listesini el ile yazıp yazmayın ya da bunlara bağlayarak yapın. Yada bir WordPress eklentisi kullanarak, kitlenizin ilgili içeriği keşfetmesi için fırsatlar oluşturmak için linkler ekleyin.
Temellerin Ötesinde: Ara Değişiklikler
Resimlerin gücü. Hepimiz görsel içeriğin içerik pazarlamasında önemli bir yer olduğunu biliyoruz. Bu, Twitter, Facebook ve diğer sosyal platformlar olabilir. Görseller şirket bloğunuz da geçerlidir. VOBS blogu, yayınlarının birçoğunda fotoğraflar kullanır, ancak bir bültende görmeyi beklediğiniz gibi düzenler. Bugünün blog okuyucu, dünün haber bülteni okuyucu değil. Çoğu zaman, okuyucunuz görüntülerden tüm hikayeyi veya en azından göze çarpan noktaları bekler. Bir okuyucunun (tarama yapan, okumayan) metni okuması ve görüntülerinizi görmek için sayfayı aşağı kaydırması gerekiyorsa, bunları kaybetme riskiyle karşılaşırsınız. Okuyuculara hikayenizi görme fırsatı sağlamak için yayınların başında slayt gösterileri kullanın.
Sosyal önerilerinden içerik geliştirin. VOBS, Facebook, Twitter, Google+, Flickr, YouTube, Pinterest ve LinkedIn üzerindedir. Bu, VOBS blogu için ipuçları sağlayabilen yedi platform. Çoğu zaman, bir şirket veya marka sosyal medyada aktif olduğunda, çoğu enerji içerik oluşturmaya, bir kitle oluşturmaya ve bu platformdaki yorumlara yanıt vermeye harcanır. Döngü tekrar eder.
Herkes bu platformları içerik fikirleri için kaynak olarak kullanmayı düşünmez. Normal etkileşimden daha yüksek olan sosyal içerik, bir yayın fikri için bir ipucudur. Bir hayran veya takipçi bir tweet veya Facebook yanıtından daha fazlasını garanti eden bir soru ortaya çıkarsa, bir blog yazısı yazın.
Yazının Devamı