Dünyanın en büyük sosyal medya platformu Facebook Clickbait içeriklerin erişimini azaltacak bir algoritma üzerinde çalışıyor. Özellikle son zamanlarda oldukça fazla artan sansasyonel ve kışkırtıcı Clickbait içeriklerin artması ile Facebook harekete geçti ve bu tarz içeriklerin etkileşimini düşürecek bir algoritma üzerinde çalışmaya başladı.
Öncelikle Clickbait Nedir?
Bu haberi anlamak için öncelikle Clickbait nedir? bunu bilmek gerekiyor. Aslında herkesin mutlaka bir kez karşısına çıkan Clickbait içerikler, özellikle kullanıcıları içeriğe çekmek için oluşturulan içeriklerdir. Her ilgi gören içerik Clickbait içerik değildir. Bahsedilen içeriği bir örnekle açıklayarak tek bir örnek ile Clickbait nedir? öğrenmenizi sağlayacağız. Hazır mısınız?
Bir zamanlar Galatasaray’da top koşturmuş futbolcu Sneijder’i herkes biliyordur. Tam da bu noktada bir spor sitesinde Sneijder ile ilgili bir haber yer aldı. “İşte Sneijder’in Yeni Takımı” başlığı ile yayınlanan bu haber spor sitesi için oldukça mantıklı. Peki ya sonrası?
Haber çıktığı sırada Galatasaray’da top koşturan Sneijder’in başka bir takıma transfer olduğunu düşünen futbol severler hemen içeriğe tıklayarak içeriğin içine girdiler. İçeriğe giren ziyaretçiler birde ne görsün.Spor haber sitesinde yer alan futbolcu ile alakalı “İşte Sneijder’in Yeni Takımı” başlıklı haber Sneijder’in aldığı yeni takım elbise ile alakalıydı. İçeri merak edip ziyaret eden kullanıcılar büyük hayal kırıklığına uğradı. Sonuçta kazanan o spor sitesi oldu ve Clickbait içerikle haber okunma sayısını arttırmış oldu.
Umarız bu örnek açıklayıcı olmuştur 🙂 Şimdi gelelim Clickbait içerikler hakkında Facebook’un yaptıklarına…
Facebook Clickbait İçeriklerin Erişimini Azaltacak Bir Algoritma Üzerinde Çalışıyor
Yukarıda bahsi geçen ve benzeri Clickbait içerikler artık Facebook kullanıcılarının canına tak etmiş olacak ki, Facebook Clickbait içeriklerin erişimini azaltacak bir algoritma üzerinde çalışmaya başladı. Bu haber Facebook üzerinden, bizzat Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg tarafından yazılan blog yazısı ile duyuruldu. (Dilerseniz blog yazısının orijinal haline içeriğimizin en sonunda belirttiğimiz kaynak linkinden ulaşabilirsiniz. ) Blog yazısı ile duyurulan bu sevindirici haber içerisinde Facebook’un bu tarz içeriklerle nasıl baş edeceğinin bilgisini de veriyor.
Facebook bu tarz içerikleri “Borderline” (Sınır) içeriği olarak adlandırıyor. Bu ifadenin kullanılmasının sebebi ise bu tarz içeriklerin Facebook kurallarına tamamen aykırı olmamasından kaynaklanıyor. Yani bizim deyişimiz ile Clickbait içerikler Facebook kurallarını “Teğet Geçiyor”. Bu da demek oluyor ki, aslında Clickbait içerikler oluşturmak kurallara aykırı bir davranış değil ancak kullanıcılar bu içeriklerden rahatsız oluyor.
Kendi kurallarına tamamen aykırı olmayan içerikleri engelleyemeyecek olan Facebook, yapay zeka teknolojisinden yararlanarak bu tarz içerikleri tespit edip erişimlerini azaltma yolunu izleyecek. Böylelikle hem kurallara aykırı olmayan içerikleri sistemden kaldırmamış, hemde son zamanlarda diğer sosyal medya platformlarına kaymakta olan kullanıcılarının canını daha fazla sıkmamış olacak.
Kaynak: Facebook