Facebook reklamları, dünya çapında küçük veya büyük işletmelerin fark etmeksizin önemli bir gelir kaynağı olmuştur. Facebook reklam maliyeti ve ROAS değerlerinin gereğinden fazla yükselmesinin birden çok nedeni olabilir. Bunun için Facebook reklam maliyeti ve ROAS optimize edilmeli. Ek olarak Facebook Business Manager hesabı nasıl kurulur? hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz yazımızı da okumanızda fayda olacaktır. Öncelikle bazı terimler hakkında bilgi sahibi olmamız gerekiyor.
ROAS nedir?
ROAS, Facebook reklam panelinde bulunan dönüşüm reklamlarının tablosunda bulunur. ROAS (Return on advertising spent), reklamdan elde edilen gelirin, reklam maliyetine bölünmesiyle elde edilir.
Reklamdan daha fazla veri nasıl elde edilir?
Bir reklam grubu güzel dönüşümler elde etse bile düşük veri hacmi tutarsız performansa neden olur. Bu durumda tıklama başına maliyetinizin (TBM) değişken olmasına neden olur. Dolasıyla reklam verenler olarak reklam setlerinin süper ayrıntılı hedeflere ayırmaya çalıştığımızda tutarlı bir tıklama başına maliyet sonucu elde edemeyiz. Bu durumu aşmak için birden fazla dönüşüm sağlayan kitleyi tek bir hedef kitle haline getirmek. Bu düzenlemenin sonucu olarak daha iyi bir performans göstermeye yetecek kadar verinin toplanmasına yardımcı olabilir.
Reklamlar için mobil deneyimi nasıl optimize edilir?
Facebook reklamlarından çoğunlukla trafiği geleceği için, web sitenizin veya reklam verdiğiniz görselin, uygulamanın, vb… mobil deneyimini optimize etmelisiniz. Sayfa hızını düşükse veya mobil cihazda kullanıcımı deneyimi kötüyse reklamdan gelen potansiyel müşteri sayfayı terk edecektir. Reklam verdiğiniz mecrada satış yapıyorsanız ödeme adımları, kayıt olma adımları gibi form doldurulan alanların oldukça kısa ve net olması gerekiyor. Bir çok potansiyel müşterinin uzun ve çok form bulunan sitelerde ödeme sayfasında ya da sepet sayfasından siteyi terk ettiğini görebiliyoruz.
Reklamlarda farklı hedef kitleler oluşturun
Yeni hedef kitleleri test etmeniz reklam maliyetinizi ve ROAS’ı iyileştirmenize yardımcı olabilir. Yeni bir hedef kitle oluştururken potansiyel müşterilerinizin hedeflemesini çok dar ya da çok geniş yapmadığınız taktirde ROAS ve reklam maliyetinde düzelmeler yaşanacaktır. Farklı hedef kitle oluşturmanın haricinde teklif stratejinizi reklam verdiğiniz mecraya göre uygunluğunu da kontrol etmelisiniz. Bir alışveriş sitesinde potansiyel müşteriye doğru ulaşmak oldukça önemlidir. Örnek verecek olursak buzdolabı reklamı ile karşılaşan bir kullanıcı reklamda gördüğü için satın almaz, sadece ihtiyacı olan reklama tıklayacaktır bu durum hedef kitlesinin ve teklif stratejisinin doğru seçimiyle ortadan kalkabilir.