Facebook’un Yeni Aracı Reklam Hedeflemelerini Etkileyebilir

Facebook’un Yeni Aracı Reklam Hedeflemelerini Etkileyebilir

Geçen yıl Mark Zuckerberg tarafından açıklanan ve önümüzdeki aylarda piyasaya sürülecek olan araç, kullanıcıların Facebook dışı etkinliklerini görmelerine ve yönetmelerine olanak sağlıyor. Araç değiştireceği kullanıcı alışkanlıkları ve stratejiler ile reklam hedeflemelerini etkileyebilir.

Araç Neler Yapabilir?

Kullanıcıların Facebook dışı etkinlikleri kesmesini sağlayarak, etkinliklerin hedefleme için kullanılmasının önüne geçebilir. Ayrıca, Facebook dışı etkinliklerin bağlantısı kesilirse, reklamverenlere ulaşmak için Facebook Pixel gibi hedefleme seçenekleri kullanılamaz hale gelir.

Facebook Pixel Nedir? En basit hali ile JavaScript kod parçası olarak tanımlanabilir. Facebook Pixel ile Facebook reklamlarınızın performans takibini sağlayabilir, dönüşümlerini takip edebilir ve hedef kitleler oluşturabilirsiniz.

Facebook, site dışı etkinlikleri yönetmek için oluşturdukları aracın arkasındaki amacını şu şekilde açıklıyor;

“Kullanıcılara diğer uygulamalar ve web sitelerinin bizimle paylaştığı veriler üzerinden daha fazla kontrol yetkisi veriyoruz. Bunun ile birlikte Facebook Pixel’e SDK ve API gibi iş araçlarımızı kullanan birinin ziyaret ettiği uygulamaların ve web sitelerinin bir listesini kontrol etme yetkisini tanımladık.”

>> Facebook Reklam Politikaları Yenilendi

Facebook, aracı kullanıma sokmadan önce, reklamverenlerin neleri bilmesi gerektiğine dair bir fikir edinmek için işletmeler, ajanslar ve endüstri kuruluşları ile görüşme sağladıklarını belirtti. Bu görüşmelerden gelen geri bildirimlere dayanarak, araç hakkında bilinmesi gereken dört önemli şeyin bir listesini hazırlandı.

İnsanlara kontrol yetkisi vermek, işletmeler için iyi olacaktır: İnsanlara bilgilerinin nasıl kullanıldığı konusunda bilgi verildiğinde, reklamlar ve çevrimiçi olarak etkileşimde bulundukları işletmeler hakkında hisleri iyi yönde gelişir.

İnsanlara, reklamverenlerin araçlarımızı nasıl kullandıklarını gösteriyoruz:  İnsanların reklamverenlerin işletme araçlarımızı nasıl kullandığını göstererek,  insanlar ve reklamverenler arasında şeffaflığı sağlamaya çalışıyoruz.

Bu özellik reklam hedeflemelerini etkileyebilir: Kullanıcılar Facebook dışı etkinlikler ile bağlantısını kestiğinde, hedefleme için kullandıkları verileri kullanamayacağız. Buda reklam hedeflemelerini etkileyebilir.

Veriler bozulmadan kalacaktır: Facebook’un ölçüm ve analiz araçları insanların kimliğini korumak için tasarlandı. İsim veya telefon numarası gibi kişisel bilgileri ölçüm ve raporlama araçlarımız ile paylaşmadığımızdan dolayı araç ölçümlerde değişikliğe sebebiyet vermeyecek.

AramaMotoru.com olarak Facebook ile ilgili tüm güncellemeleri blogumuz ve sosyal medya hesaplarımız üzerinden duyurmaya devam edeceğiz. Bizi takip etmeyi unutmayın.

Yorum Yap
0 Yorum yapan