Geleneksel medya; reklam panoları, basılı reklamlar ve televizyon reklamları gibi araçlarla geniş kitlelere ulaşmayı hedefler. Dijital medya ile dar bir hedef kitleye odaklanılabilir. Yani geleneksel medyada hedef kitle aynıdır ve özelleştirilemez. Dijital medyada hedef kitle belirlenerek, bu kitleye özgü içerikler sunulabilir.
Geleneksel medya, geniş kitle hedefleme ve reklam kanalları nedeniyle dijital medyaya göre daha pahalıdır.
Geleneksel medya genel olarak dijital olmayan reklam ve pazarlama yöntemlerini içerir. Diğer yandan, dijital medya tamamen dijital öğelerle reklam ve pazarlamaya odaklanır.
Geleneksel medya etkisini ölçmek reyting ve tiraj ile mümkün olabilir. Dijital medyada ise, kısa sürede net ve ölçülebilir sonuçlar alınabilir.
Geleneksel medyada içerikler belli zaman dilimlerinde yayınlanır. Dijital medyada zamandan bağımsız içerik yayınlanabilir.
Geleneksel medyada tek yönlü, dijital medyada çift yönlü iletişim söz konusudur. Dijital medyada hedef kitle daha aktiftir ve etkilidir.
Geleneksel medyada kamuoyu oluşturma ve kitlelerin aktivizmi sınırlıdır. Dijital medya kısa sürede kamuoyu oluşturulabilir ve birleştirici bir rol oynayabilir.
Geleneksel Medya Araçları
Geleneksel medya araçlarında televizyon ve gazeteler başı çekiyor. Yaygın olarak kullanılan geleneksel medya araçları şunlardır;
Televizyon:
Özellikle pazarlama stratejilerinde geniş kitlelere kısa sürede ulaşmak için evvela televizyonlar tercih edilir. Halen günlük yaşamın en önemli geleneksel medya aracı olarak kabul ediliyor.
Radyo:
Radyolar her yerde kulaklara hitap edebilir. Evde, arabada, iş yerinde radyolara rastlayabilirsiniz. Reklamcılık için güçlü bir medya öğesi olan radyolar, televizyona göre daha düşük maliyetli bir pazarlama seçeneği olabilir.Gazete ve dergiler: Fiziksel bir medya öğesi olan gazete ve dergiler, basılı medya aracıdır. Gazeteler ve dergiler halen en güvenilir kaynaklar olarak görülür.
Billboardlar:
Açık hava reklamcılığı için önemli bir öğe olan billboardlar her ne kadar geleneksel medya aracı olarak görülse de günümüzde dijital medya uygulamalarının bir parçası haline gelmiştir. Fiziki ilanların ya da reklam görsellerinin yer aldığı billboardlar da halen kullanılmaktadır.
Dijital Medya Araçları
Dijital medya araçları, geniş kitleler tarafından kullanılan yeni nesil medya araçlarıdır. Reklam sektörünün odağında olan dijital medya ürünleri, günden güne değişmekte ve gelişmektedir. Dijital medya araçlarının bir sonucu olan dijital pazarlama, küçük bütçelerle büyük hedefler planlamaya imkan veren dijital pazarlama, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelere avantajlar sağlar. Sosyal medya veya e-posta pazarlama kampanyaları gibi az maliyetli veya ücretsiz reklam kampanyalarına imkan verir. Uygulanabilirlik ve hız bakımından üstün özellikleri bulunan dijital medya araçları şunlardır;
Web siteleri:
İnternet siteleri, başlı başına bir dijital medya alanıdır. Özellikle ticari işletmeleri için statik bir broşür niteliğine olan web siteleri, dijital medya araçlarının lokomotifi konumundadır.
Arama Motoru Optimizasyonu:
Kısa adı “SEO” olan arama motoru optimizasyonu, web sitelerine ziyaretçi çekmek için kullanılan sürdürülebilir bir dijital medya aracıdır. Siteleri arama motorlarında üst sıralara çıkarmak için gerekli olan SEO uygulamaları, yeni nesil medya araçları arasında en yaygın başvurulan uygulamalardan biridir.
Görüntülü reklamları:
Görüntülü reklam veya banner reklamları, bir başlık, metin, grafik, video veya ses içerebilir. Bu reklamlar ile yer, demografi ve ilgi alanlarına göre kitleler hedeflenebilir.
E-posta pazarlama:
E-posta, dijital medya faaliyetleri içinde en eski yöntemlerden biridir. Kişi listesi, tüketici tercihlerine göre organik olarak oluşturulabilir. Maliyeti oldukça düşüktür.
Sosyal medya:
Günümüzün en etkili dijital medya araçlarından biridir. Sosyal medya platformları sayesinde yeni ve farklı kitlelere ulaşılabilir.