Otomasyon diğer pek çok alanda olduğu gibi performans alanında da son derecede faydaları şeyler üretebiliyor. Önceden belirlenen planların programatik olarak alınması, zaman tüketen toplu işlemlerin yazılım ile yapılabilmesi, optimizasyon sürecinde tek bir insanın gücü ile yapılmayacak sıklık ve hassasiyette hesap yönetme imkanı, çok satırlı sahip veri tablolarından hızlı iç görüler üretilmesi yani yeniden kullanılabilirlik burada temel çıktılarımız.
İşin doğrusu, PPC yönetiminde otomasyon aslında yeni bir kavram değil. Üçüncü taraf teklif yönetimi araçlarını kullanıyorsanız aslında otomasyon hakkında bilgi edinmiş olabilirsiniz. Bu konumuzda sizlere üçüncü taraf teklif yönetimi araçlarını yani Ads Scripts kullanımına kadar olan tüm detayları uygulamalı alanından bahsetmek mümkün.
Google Ads ekosistemine baktığımızda otomasyon ve toplu işlemlerin karşılık bulduğu birkaç farklı aracı görebilirsiniz. Görev tabanlı aksiyon aracı Rules, toplu işlem aracı olan Adwords Editor, JavaScript ile oluşturuluş Ads Scripts, daha da gelişmiş düzeyde olan Ads API ve Google Ads kampanyalarını başlangıç ve orta düzeyde iş akışını kontrol etmenize olanak sağlayacak.
Google Ads Scripts Nedir?
Ads Scripts’I, Google pazarlama araçlarında yeni kimliğe kavuşmadan önceki adıyla Adwords Scripts, Google Ads hesaplarında planı aksiyonlar alabilmenize olanak sağlayan bir otomasyon veya toplu işlem aracı olarak bilinmektedir. Ads Script basit düzeyde JavaScript dilini kullanarak geliştireceğimiz yazılımlarla Ads API ile iletişim kurmamıza olanak sağlıyor. Ads ara yüzünde yapabileceğimiz birçok düzenlemeyi otomatik olarak yapabiliyoruz.
Diğer bir şekilde, kampanya oluşturma ve yönetim aşamasından optimizasyon, raporlama süreçlerine kadar bir yöneticinin iş akışında yer alan tüm işlemleri Ads Scripts ile yönetebiliyoruz.
- Ads Scripts Özellikleri
- Basit JavaScript Arayüzü
- Dokümantasyon
- Ücretsiz Apps Script Motoru
- 3. Taraf Kaynaklara Bağlanma
- Google Altyapısı
- Zamanlama
- Yeniden Kullanılabilirlik
Ads Scripts İle Neler Yapılabilir?
Ads Scripts ile yapabileceğiniz şeylerin aslında sınırı yok. Düşüncenizi gerçekleştirmek için size sunulan her bir işlemi doğru yaparsanız istediğiniz sonuca kolayca ulaşabilirsiniz. Hayal gücünüzü kontrol ederek Ads Scripts ile bir uygulama bile oluşturabilirsiniz.
Ads Scripts İle Yapılan Popüler İşlemler
Kampanya Yönetimi
Kampanyalar, dijital reklamcılığın ve dijital ajansların en temel yardımcı aracıdır. Ads Scripts kampanya ve raporlaması ile ilgili çok fazla komutu kullanmamıza imkan sunuyor. Yeni kampanyalar oluşturmak, şirket seviyesinde tüm hedefleme seçeneklerini belirleme, uzantı ve reklam yönetimi başlangıç seviyede alabileceğimiz en iyi aksiyon seçeneğidir.
Bütçe Yönetimi
Kampanyalarımızın, şirketimizin kullandığı bütçeyi Ads Scripts ile takip edebiliriz. Günlük harcama sınırını aşan kampanyalarınızı bu şekilde kapabilirsiniz. Özellikleri arasında bütçe sınırlama, bütçe belirleme ve güncelleme seçenekleri de yer alıyor.
Hedefleme Seçenekleri
Google Ads kampanyalarınızın kime, ne zaman ve hangi koşullar altında paylaşılacağını belirlemek için hedefleme seçeneklerini size sunar. Anahtar kelime, cihaz, hedef kitle listesi, konu, yerleşim, ürün kategorisi ve lokasyon gibi hedefleme yapabiliyor.
Teklif Ayarlamaları
Hedefleme seçeneklerinin çoğu standart şekilde kullanılıyor. Yani tekliflerimizi belirli oranda arttırıp azaltabiliriz. Örneğin, bir kampanyamızın sadece mobil cihazlarda gerçekleşmesini istiyorsak Ads Scripts ile yapabiliriz. Burada tek bilmeniz gereken şey, cihaz bazlı teklif ayarlarının yalnızca mobil platformlar için olması.
Teklif Stratejileri
Teklif stratejileri Google Ads gibi ekosistemlerde büyük bir unsur. Farklı teklif stratejileri herhangi bir kampanyanın oranlarını çok farklı bir boyuta getirebiliyor. Google Ads ile bir kampanyanın teklif stratejisini düzenleyebilir, belirlediğiniz hedef maliyetleri yönetebilir, teklif oluşturabilir, düzenleyebilir veya silebilirsiniz.
Reklam Yönetimi
Ads Scripts ile arama ve görüntülü ağ reklamları oluşturabilir, düzenleyebilir, silebilir veya var olan reklamlarınızı klonlayabilirsiniz.
Yayın Başlatma Ve Durdurma
Kampanya, reklam grubu, anahtar kelime ve tüm reklamlarınızın yayın durumunu gözetleyebilirsiniz.
Akış (Feed) Yönetimi
Google Ads içerisinde çok farklı akıştan yararlanabilirsiniz. Uzantılar, reklam özelleştirme özelliği, DSA kampanyaları için özel sayfa ve dinamik yeniden pazarlama akışları.
Son Olarak
Yeniden Pazarlama veya Pazarlama alanında yükselmek istiyorsanız elbette bir izleme, raporlama aracına ihtiyacınız olacaktır. Bu durumda size sunulan ücretsiz uygulamalardan avantaj elde edebilirsiniz.