Instagram arama sekmesini zenginleştirmek için bir özellik daha getiriyor. Bir çok ülkede anahtar kelime arama özelliği kullanıma sunuldu.
Geçtiğimiz gün Instagram İngiltere, ABD, İrlanda ve Kanada’da dahil 6 farklı ülkede kullanıma sunulan yeni özellik gösterildi. Daha öncesinde bir konuyu aramak için hashtagler üzerinden ilerleyen kullanıcılar artık anahtar kelime bazlı aramalar yaparak istediği gönderiye ulaşabilecek. Yeni özellikle birlikte örnek olarak “Çocuk kıyafetleri” ile ilgili gönderileri bulmak için “#cocukkiyafetleri” şeklinde yapılan aramalar yerini artık “Çocuk kıyafetleri” aramalarına bıraktı.
Instagram Anahtar Kelime Arama nasıl çalışıyor?
Bu yeni özelliğin Instagram tarafından nasıl sunulduğu şu anda belirsiz. Kullanıcı Çocuk Kıyafetleri ararken Instagram’ın bunu nasıl sunduğu şu anda arama sonrasında kullanıcının hangi gönderiye ulaştığıyla belirleniyor. Özetle kullanıcıların bu anahtar kelimeyle en çok hangi gönderiye ulaştıysa, sonuçlar da buna göre listelenecek.
Instagram tarafında yapılan açıklamalarda:
“İçeriğin türü, İçerik altyazısı ve ne zaman yayınlandığı ” gibi sonuçlar yukarı çıkması da dahil olmak üzere bir çok etken sahibi. Ayrıca yapay zeka şu anda gelişmiş değil, kullanıcıların zamanla aramalarıyla doğru içeriği bulması daha da kolaylaşacak. Şimdilik gönderiler sadece görüntüleniyor.
Instagram tarafında son zamanlarda bir çok yenilik geliyor, son gelen Anahtar kelime bazlı arama özelliğiyle birlikte Instagram’da sinir bozucu sayfaları bulmak daha da zorlaşacak. Kullanıcılara gerçek aradığı içeriği sunmaya çalışan Instagram tarafında: “Instagram arama sonuçları anahtar kelimelerle sınırlı” şeklinde açıklama yaparak Instagram’ın arama tarafında bir çok değişikliğe uğrayacağını da duyurmuş oluyor.
Son gelen güncellemeyle birlikte Instagram hashtaglerle sınırlı kalmayıp anahtar kelime bazlı aramayı da getirerek kullanıcı deneyimini artırıyor.
Popüler Hashtagler Nelerdir?
Instagram’da SEO dönemi başlıyor mu?
Bu yeni gelen özelliğin en heyecan verici yönü pazarlamacılar ve kullanıcılar için en azından SEO tarafında gelişmiş arama kabiliyeti olacak. Daha önce Instagram’da gönderileri optimize etmek ve öne çıkarmak için hashtag ve konum kullanılırken artık Instagram’ın yeni anahtar kelime bazlı arama özelliğiyle gönderileri optimize etmek için arama sonuçlarındaki sıralama faktörüyle yeni stratejiler geliştirilebilir.
Instagram anahtar kelime bazlı arama sonuçları kullanıcıları nasıl etkileyeceği şu anda belli olmadığından beklemek en iyisi olabilir, kullanıcıların gönderileri aramanın yeni şekline nasıl uyum sağlayacağı şu anda belirsiz.