Artık dünya genelinde %70 kişi internete erişim sağlayabiliyor. Bu durumda web siteleri daha fazla oluşturuluyor, internet üzerinden satışlar artmaya başlıyor. Büyük e-ticaret sitelerinden günlük 1000 alışveriş yapılıyor. Normal olarak Amazon, Gearbest, AliExpress gibi büyük e-ticaret sitelerinden alışveriş yüksek oranlara çıkabiliyor. Bu yüzden arama motorlarında sınırlar yükseliyor. Arama motorları web sitenizi hemen sıraya almaz. Arama motorları sadece sizi değil günlük on bin site ile uğraşıyor.
Arama Motoru Nedir?
Arama motoru günlük hayatınızda araştırma yaptığınız uygulama olarak biliniyor. Örneğin, günlük olarak Google üzerinden arama yapıyorsunuz. Google dünyanın en büyük arama motorudur. Bu yüzden tüm web siteleri Google tarafından sıralanıyor. Arama motoru sadece Google değil aynı zamanda Yahoo, Yandex, Türk arama motoru olan Yaani ve diğer arama motorları bulunuyor. Opera ve Youtube gibi uygulamalar arama motoru değildir. Çünkü, Opera’nın gelişmiş ve Opera’ya özel herhangi bir arama bölümü bulunmuyor. Bu yüzden Opera arama motoru değil. Youtube ise arama motoru değil. Çünkü, YouTube tüm dünya üzerinde sadece kendi uygulaması üzerinden arama yaptırıyor. Google gibi tüm web sitelerini aratmıyor.
SEO Nedir?
SEO, İngilizce “Search Engine Optimization” olarak biliniyor. Türkçe ise Arama Motoru Optimizasyonu olarak geçiyor. Çoğu web site sahibi SEO için 1000-1500 arası gibi büyük paralar döküyorlar. Bazı şirketlerin ise daha fazla para dökmeleri gerekiyor. Çoğu kullanıcı SEO konusunda bilgi sahibi olmadığından bu kadar fazla para döküldüğünde SEO konusunu saçma göre biliyorlar. Ancak öyle değil. Yüksek fiyatların asıl nedeni web sitenizi ilk 10 sırasına almalarıdır. Örneğin, otel arama siteniz var. Ancak Google, Yandex, Yahoo’da otel arama yazınca ilk Trivago gibi siteler çıkıyor. İlk iki yüzde bile web siteniz görünmüyor. Bu durumda hem paranız boşa gidiyor hem de masrafınız yükseliyor. SEO Optimizasyonu zamanı ise web siteniz tüm arama motorları için geliştiriliyor. Bu durumda da otel arama yazınca ilk sizin web siteniz çıkıyor. Büyük kitleye sahip olduğunuzdan dolayı büyük paralarda elde edebileceksiniz.
SEO Optimizasyonu Fiyatları Neden Yüksek?
SEO Optimizasyonu yazınca genellikle YouTube ve forumlarda ucuza ve diğer yollarla ücretsiz şekilde yararlana bileceğinizi gösteriyorlar. Ancak ücretli ve ücretsiz arasında büyük farklar var.
Ücretsiz Optimizasyon Nasıl Yapılır?
Eğer web site yazılımları hakkında detaylı bilginiz varsa ve kodlamayı biliyorsanız sizin için daha kolay olacaktır. Google Web Yönetici Aracını kullanarak web sitenizde bulunan veya oluşan sorunları görebilirsiniz. Google aracı size web sitenizde SEO’nuzu etkileyen yazılımları, fotoğrafları, HTML ve CSS gibi yazılımların kullanımı gösterecektir. Ancak size bunların nasıl düzenlendiğini göstermez. Çünkü, milyonlarca web sitenin tümünün açıklarının düzenlenmesi nerdeyse imkansız. Bu yüzden açıklarınızı görüp düzenleyebilirsiniz.
Ücretsiz Eklentileri Kullanın
Ücretsiz veya ücretsiz sürümü olan eklentileri kullanabilirsiniz. Her yazı için normal olarak SEO ayarlaması yapacaksınız. En iyi ücretsiz sürümü olan SEO eklentisi Yoast SEO eklentisidir. Eklenti size basit ara yüz ile yardımcı olacaktır.
Eklentide Bulunan Renklerin Anlamı
Yeşil – Hazır
Turuncu – Düzenlenebilir
Kırmızı – Düzenlenmesi Gerekiyor
Genellikle eklentide Okunma ve SEO yazısını görebilirsiniz. Eğer ikisi de yeşil olursa bu sizin için çok iyi olacaktır. Çünkü, günlük olarak 1 konu paylaştığınızda yılda 365 konu olduğunda büyük gelişim oluyor. Tabi ki, ücretli yazılımda bu tamamen değişiyor.
Ücretli Optimizasyon Farkları Nedir?
Ücretli optimizasyonda yazılımsal olan tüm CSS, HTML, JavaScript ve diğer yazılımların açıklarını düzenliyorlar. Bu şekilde bir yılı 1 haftaya çekmiş oluyorsunuz. Uygun fiyatlı bir ajans bulduğunuzda sizin için daha iyi bir konu oluyor. Örneğin ödediğiniz ücretten sonra Yoast SEO Preminium alarak SEO’nuzu daha hızlı geliştirebilirsiniz.