Sosyal Medya Pazarlama Örnekleri

Sosyal Medya Pazarlama Örnekleri

Sosyal medyadan daha verimli yararlanmak için ilk önerimiz takip etmek ve dinlemek gündemi kaçırmamak çok önemlidir. Rakip firmalar hakkında fikir sahibi olmak rakipleri yakından takip etmek bu konulara hakim olmak lazım. Bu temel kurulduktan sonra her işletmenin temelinde farkını öne çıkartması gerekmektedir.
Sosyal medya pazarlaması üzerinden insanların gündelik hayatta reklamlar göstererek markayı daha bilindik hale getirmek markanın popülaritesini  yükseltmek mümkün. Sosyal medya pazarlamasına örnek verecek olursak bir bireyin ayakkabı, kıyafet, ikince el eşya gıda ürünleri organik meyve sebze yumurta ve benzeri ürünlerin satışını yapmak üzere sosyal medya üzerinden takipçi satın alarak pazarlama yapmasını örnek gösterebiliriz.
Sosyal medya pazarlamasında olmazsa olmaz kuralları şöyle sıralayabiliriz.

İyi Bir Yol Çizin

  • Dinlemeyi Önemseme : Sosyal medya alınında başarılı bir şekilde yükselmeyi istiyor iseniz konuşmaktan çok dinlemeyi hedeflemelisiniz.
  • Odaklanmayı Öğrenme: Bir çok konuda fikir sahibi olmalısınız ama bir çok konu yerine tek bir konu üzerine yoğunlaşarak bu konuya odaklanmalısınız.
  • Kalite Farkı : Diğer sosyal medya pazarlamacılarından farkınızın olması ve kaliteli ürün kaliteli hizmet vermeliyiz kalite her zaman kazandırır.
  • Sabrın Önemi: Sosyal medyada pazarlama yapmak pazarda limon satmaya benzemez bir gecede sonuca varamazsınız , uzun vade diliminde sabrederek hedeflerinize ulaşabilirsiniz.
  • Kitlesel Hareket: Hitap ettiğiniz kitleye uygun zengin içerikli paylaşımlarda bulunursanız takipçilerimiz bunu saygıyla karşılayarak size sadık olan kısım kendi sayfalarında paylaşımlarda bulunarak popülaritenizi yükseltecektir.
  • Etki Durumu: Sizin alanınızda bir sürü sosyal medya pazarlaması yapmak isteyen bireysel kullanıcılar olacaktır.  Kendi alanınızda  etkili bir isim olmayı başardıysanız , zaten kaliteli bir hedef kitleye sahipsinizdir
  • Değer Kuralı: İnsanlarla sürekli diyalog halinde bulunmanız değerinizi kaliteniz etkileyecektir.
  • İletişim Kabulü:  Otorite sahibi olmuşsanız bu kuralı çoktan başardınız demektir İnsanlar kendiliğinden sizinle iletişime geçecektir.
  • Erişilebilirlik: Her zaman geri bildirim konusunda duyarlı ve özverili bir çalışma sergilemelisiniz . Paylaşımı yaptıktan sonra geri bildirimlerinizi cevapsız bıraktığınız taktirde otoriteniz ve güvenirliğiniz sarsılır.
  • Karşılıklığı Düşünme: Herkesin her içeriği paylaşmasını beklemelisiniz ,Siz nasıl beklememeli iseniz onlarda sizden beklemeli size düşen asli görev sosyal mecralarda geçirdiğiniz zamanı verimli kullanmalısınız.

 
 

Yorum Yap
0 Yorum yapan