Sosyal Medya Reklam Verme

Sosyal Medya Reklam Verme

Sosyal medya; adının da yaptığı çağrışımla sosyal hayatı medya –radyo, televizyon, internet, gazete- aracılığıyla paylaşma bağlamında hayatımızda oldukça büyük yere sahip olan bir iletişim aracı olarak karşımıza çıkmaktadır. Yaşantımızın merkezinde yer verdiğimiz bu iletişim ve paylaşım aracının firmalar ve kişilerin reklam ihtiyaçları üzerindeki etkisi de azımsanamayacak kadar büyüktür. Özellikle akıllı telefonlarla her an her yerde bir şekilde elimizin altında olabilen bu paylaşım ağlarında karşılaştığımız reklamlar zihnimizde sandığımızdan fazla ve kalıcı etki uyandırmaktadır. Bu bağlamda sosyal medya reklam verme işi de ayrıca bir uzmanlık ve önem gerektirmektedir.

Sosyal medyada oluşturulacak reklamlar için uygun pek çok platform bulunmaktadır. Bununla birlikte reklam verirken amaç bütün mecralarda görünmekten ziyade esas hedef kitlenin kolaylıkla ve her an ulaşabileceği zemini seçmek olmalıdır. Bu bağlamda da önce vermek istenilen hizmet ardından ulaşmak istenilen kitle ve alan doğru bir şekilde seçilip uygun zaman ve bütçeyle en doğru kanalda reklam verilmelidir.

Reklamlar için Uygun Sosyal Medya Kanalları

  1. Facebook: Takipçilerinize, video ve resim olarak hazırladığınız gönderilerle kolayca ulaşabilirsiniz.
  2. Instagram: Resim ve video paylaşımlarının yapıldığı bu sosyal paylaşım sitesinde oluşturduğunuz reklamlarla takipçilerinize ulaşabilirsiniz.
  3. Foursquare: Adres bildirimine dayalı bu paylaşım sitesiyle işletmenizin reklamını kolaylıkla yapabilirsiniz.
  4. Linkedin: Profesyonel anlamda iş hayatından paylaşımların yapıldığı bu sitede verdiğiniz reklamlarla iş ilişkilerinizi güçlendirebilirsiniz.
  5. Twitter: Oluşturacağınız reklamlarla hesaplarınızı ön planda tutabilirsiniz.
  6. Youtube: En popüler paylaşım sitelerinden biri olan bu sitede oluşturacağınız reklamlarla daha fazla kitleye ulaşmanız mümkün olabilir.

İnternetin ve bu sayede hayatımıza giren yukarıda da bahsi geçen sosyal medya sitelerinin kolay ulaşılabilirliği ve ulaştığı kitlenin genişliği göz önüne alındığında reklam oluşturmak için sosyal medyanın avantajları bir kere daha görünür hale gelmektedir. Fakat sosyal medya reklamlarının avantajları bu kadarla sınırlı değildir. Bunlara ek olarak; reklamların çok sayıda bireye hızla yayılması, oluşturulma maliyetinin düşük olması, verdiğiniz kanalla kaç kişiye ulaşabildiğinizin ölçülebilir olması, zamanlamasının kontrolünün sizin elinizde olması ve kullanıcı kitlenizi belirleyebiliyor olmanız gibi avantajlara da sahipsiniz. Bu şekilde daha fazla ve daha hızlı bir şekilde hedef kitlenize ulaşıp rakiplerinizin önüne geçmeniz mümkündür.



Yorum Yap
0 Yorum yapan