Sosyal medya dünyasının içine hızla giriyoruz. İnternetinde yardımıyla bu dünyanın derinliklerini keşfetmekte bir o kadar eğlenceli geliyor bizlere. Eee keşfetmeye de ilk olmazsa olmazımız reklamlardan başlamak gerekir tabi. Yeni ürünlerin varlığı, markaların tanıtımı gibi birçok alanda heyecan verici içeriği var bu reklamların. Reklamlar nasıl heyecan verici ve nasıl sosyal medyanın en iyi reklamı haline geldiğinin taktiklerini açıklayacağız. Sosyal Medya Reklamları nedir?
Sosyal Medya Reklamları
Öncelikle hedefinizi belirleyin bu size gideceğiniz yolda daha kesin etkili kararlar almanızı sağlar ve öncelikleriniz belirler. Amacınızı belirlerken markanızın veya ürününüzün; tanınması mı, satış ve talebin artırması mı, iyi bir izlenim elde edip misyonunuzu güçlendirmek mi gibi sorular önceliğinizin ne olduğunu belirlemekte size yardımcı olur.
Belirlenen amaç doğrultusunda marka, ürün veya yapmış olduğunuz hizmetin güzel ve anlaşılır bir biçimde tanımlamaya özen gösterin. İyi bir tanıtım tüketici üzerinde etki yaratabildiği gibi akılda kalıcılığını da arttırdığını unutmayın. Olabildiğince anlaşılır ve öz olmanız iyi tasarlanmış bir web site yardımıyla imajınızı oldukça güçlendirir. Tabi ki bu konuda taklitten kaçınıp özgün olmakta yarar var.
Nasıl Daha İyi Paylaşım Yapabiliriz?
Sonraki adım ise reklamınızı hangi kitleye yapacağınızı ve o kitleyi nasıl etki altına alabileceğinizi bilin. Yani hedef kitlenizi tanıyın. Hedef kitleniz neyi biliyor, neyi öğrenmek istiyor, neye ihtiyacı olduğunu düşünüyor gibi sorular cevaplandıktan sonra tüm demografik faktörler içerisinde reklam vereceğiniz sosyal medya kanalının doğasına uygun hareket edin. Trendleri takip etmekte bu adımın bir parçası. Trendlere ne kadar hakimseniz o kadar kitlenize hakimsiniz demektir. Reklamınıza gelen tepki ve yorumları iyi takip edin. Bu yorumlar reklamınız hakkında size yeni ve farklı bir bakışı sunar ve gelişmenize yardımcı olur. Reklamınızın hangi tarih ve zaman aralıklarında yayımlanacağınız bu adımlara göre belirlemenize büyük ölçüde katkı sağlar. Bu konuda etkin zamanı kullanmak için plan yaparak büyük ölçüde iyi sonuçlar elde ettirir.
Gelelim her pazarlamadaki en önemli konuya, BAŞLIK… Kaldı ki ilk bakılan yerin başlık olduğunu ve o başlığın dikkat uyandırıcı oluşu tıklanma oranı etkilediğini biliyoruz. O halde çarpıcı bir etki yaratacak, tüketiciyi cezbedecek ürününüzü veya hizmetiniz alma istediği uyandıracak başlık bulmak çok önemlidir. Başlığınızın ürününüzün/hizmetinizin özeti olduğunu unutmayın. Her zaman dürüst olmayı unutmayın kandırılmışlık hissi kimsenin hoşuna gitmez çünkü.
Slogan Kullanın
Başlık hazır peki ya sloganınız! Markayı, ürünü ve hizmeti çarpıcı yapmak tek başlıkla bitmez tuzu ve biberi de lazım. Mesajınızın içeriği ve sloganınızın güçlü, iddialı oluşu ve kendinden emin duruşu tüketicide güven duygusu oluşturur. Bu duygu tüketiciyi ürüne/hizmete daha yakın hissetmesini sağlar. Tuzunuz tamam sıra biberiniz de görsel açıdan etkili, renkli bir reklam içeriği oluşu tüketiciyi harekete geçirir. Renklerin seçimi ve kullanımına özen göstermeniz vermiş olduğunuz mesajı ve kullandığınız başlığı güçlendirir.
Ve son olarak rakiplerinizi tanıyın ve takip edin. Rakiplerinizi tanıyıp takip ederseniz yapacağınız ürünü/hizmeti kendinize farklılaştırma imkanı bulursunuz. Bu sayede daha önceden görülmemiş, farklı ve özgün fikirleri takip ederek ürününüzü sosyal mecrada pazarlamaya hazır hale getirebilirsiniz.