Twitter İstatistikleri Nasıl Analiz Edilir? Populer sosyal medya hesaplarından biri olan twitter, 280 karakter ile sınırlandırılmış “tweet” adı verilen düşüncelerini yazarak paylaşım yaptığı bir sosyal ağdır. Aynı zaman da Twitter, markalara kendi erişimlerini ve bilinirliklerini artırmada çok önemli bir konuma sahip. Son zamanlarda algoritma güncellemeleri nedeniyle erişimler eskisi gibi olmasada Twitter halen vazgeçilmez bir mecra. Twitter kullanıcalarına daha iyi hizmet vermek için olsa gerek olacak ki 2012 yılından bu yana profiller markaların bilmesi gereken istatistiklerde hep bir yenilik getirdi! Son güncel durumuyla
Tasarımcılar İçin En İyi Kaynaklar
Twitter İstatistikleri Nasıl Analiz Edilir?
Twitter istatistikleri nedir? Twitter İstatistikleri Nasıl Analiz Edilir, Twitter hesabına sahip kişi veya markaların yaptıkları paylaşımını istatistik veriler (hedef kitle, yaş cinsiyet, konum, ülke, şehir gibi verilerin yüzde oranlar veya grafik halinde twitter profiline sunmuş olduğu olanak diyebilir.
Tweet analizlerini için yapılması gereken twitter hesabınızdan profil bölümünden istatistikler yazan kısımdan ulaşabilir (https://analytics.twitter.com) ulaşarak hesabınıza giriş sağlayarak ulaşabilirsiniz.
Tweet bölümünde tweetlerinizin, almış oldukları gösterimi ve cevapları, tıklanma ve etkileşim oranlarını, popülaritesini hem rakamsal hem grafiksel olarak ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda izlenim sayısı bakımından en iyi tweet, medya içeren en iyi tweet ve en iyi takipçinizi görebilirsiniz.
İzlеnimlеr; Tweet’inizi kaç kişi tarafından izlendiğini belirtir. Bu şekilde online takipçinizi öğrenmiş olursunuz. Bu durum Tweet kaç takipçi hesabına düştüğü sayıyı belirtiyor.
Etkileşimler; Tweet bazlı ele alarak grafik bazlı size sunuyor. Kısaca tweet’inizi rewetleme beğenme yorum yapma verisinin yanında tweetinize tıklanmaları, profile yönlenme gibi etkileşimleri belirtir.
Etkileşim Oran: Etkileşim sayısının oranlarını tıklamalar, retweetlemeler, yanıtlamalar, takiр etmeler ve fаvoriler gibi toрlam görüntülenme ѕayıѕıyla bölünmeѕi ile еldе еdilеn оranı belirtir.
Sponsorlu ѕekmeѕi; Twitter’da reklam vеriуorsanız rеklamlı Tweetlerіnіzі gösterіyor. Kaç tаkipçi gеldi, kаç еtkilеşim аldınız gibi rakamlar уer alıyor.
Hedef Kitle
Oraganik hedef kitle sahte olmayan hesapların yaş, cinsiyet, ülke ve şehir konum verilerini yanın da cihaz işletim sistem bilgisi dahil, profil bazlı esas alınarak yüzde oranla sunar.
Takipçiler seçeneğinde: takipçilerinizin sadece cinsiyet, yaş, nerede yaşadığı ülke ve şehir bilgisini gösterir.
Tüm Twitter kullanıcı seçeneğinde: belirli ilgi alanları ve konumlara göz attığınız zaman Twitter size bu konuda işe yarayabilecek ortalama rakamlar sunar.
Instagram’da Kullanılan Popüler Hashtagler
Etkinlikler
Twitter, özel günleri etkinlik konusu ve trend olan etkinlikler kategorizasyonu ile görüntülenmesini sağlar. Diyelimki , yakın zamanda gerçekleşecek özel günler, festivaller, konferanslar, ödül törenleri ve benzeri etkinlikleri takip edebilir ve o gün gelmeden o güne özel kampanyalar oluşturabilirsiniz. Burada Twitter size o etkinliğe dair istatistiksel veriler sunacak ve bu etkinlik boyunca takriben kaç tweetin atılacağı, kaç erişim ve izlenimin olacağını ve bu etkileşimlerin dünyanın hangi coğrafyalarında daha çok olacağını gösterecektir.Kısaca, Twitter kullanıcılara, verilerinden hareketle, son derece değerli bir etkinlik takvimi sunmaktadır. Tek sıkıntı, Türkiye’nin bu takvimde yer almaması. Fakat ilerde bu etkinliklere eklenmek umuduyla..
Instagram İstatistikleri Nasıl Analiz Edilir?
Diğer
Paylaşılan videolara ait verilere, izleme istatistiklerinize ulaşabilirsiniz.
Dönüşüm izleme; web sitenizde sizin için (üyelik, satın alma, abone olma, form doldurma gibi) dönüşümleri takip edebilirsiniz. Sadece Twitter web site izleme etiketini sitenize ekleyerek dönüşümleri analiz edebilirsiniz.