Web Sitenizi Ön Plana Çekin! Meta Açıklaması Ne İşe Yarıyor?

Web Sitenizi Ön Plana Çekin! Meta Açıklaması Ne İşe Yarıyor?

Seo Nedir? Web Sitemi Nasıl Etkiler?

Seo optimizasyonu, sadece arama motorunda sitenizi ve sayfalarınızı bulunmasını sağlar. Optimizasyon süreci tek seferlik bir süreç değildir, ancak bakım, ayar ve sürekli test ve izleme gerektirir. Aşağıda sizin için sitenizi geliştirmek için, arama motoru optimizasyonunuzu üst seviyeye taşımak için 4 bölümden oluşan bir konu oluşturduk. Bu kurallara dikkat ederseniz web sitenizin seo değerini artırabilirsiniz.

Web Site Kontrölü

Kopya içerikler sizin web sitenizin değerini düşürmektedir. Nedeni hem sizden önce paylaşılıp daha çok izlenmesi hem de sizin kopyaladığınız makale artık dünyada yayılmış ve size daha az görüntülenme gelecektir. Bu yüzden kopya içeriklere dikkat edin!
Arama motorları için ne kadar iyi yerleştiğinizi belirlemek için meta kelimeleri veya anahtar kelimeler, görünür metin ve kod analizi yapmanız gerekir. Birden fazla farklı makalelerde aynı anahtar kelimeyi veya meta açıklamalarda anahtar kelimeleri kullanmak sizin için kötü sonuçlanacaktır. Meta açıklamalarınıza dikkatle bakın. Bazen anahtar kelimeler meta açıklamalarda bulunmuyor.

Kopya içerik analizi

Etkin bir motor konumlandırma stratejisini belirlemek için içerik anahtar kelimelerinin ve rakip web sitelerinin mevcut motor sıralamalarının incelenmesi gerekiyor. Bu işleme başlamak için Google listeleme sonuçlarında ilk beş sonucu seçin. Gerektiğinde genişletme yapmanızda daha iyi sonuçlar alırsınız. Eğer ilk 5 veya 10-uncu sıralarda kendi sitenizi görmek istiyorsanız kopya içerikler ve anahtar kelimeleri dikkatli kullanın!

2. Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır?

Sizinle aynı anahtar kelime kullanan siteleri listeleyin ve diğer ilgili endüstri kaynaklarını gözden geçirin. Rakip sitelere dikkat edin. Çünkü, sizin kullandığınız anahtar kelimeyi aynı zamanda daha çok görüntülenme alan bir site kullanıyorsa bu sizi daha alt sıraya düşürür. Yazılarınızda anahtar kelimeyi çok fazla kullanıyorsanız o kelimeyi anahtar kelime olarak seçmeyin. Çok fazla kullanılan kelimeler anahtar kelime olarak kullanıldık da tarayıcılar tarafından alt sıralara yerleştiriliyor. En fazla kullanılan tarayıcılardan birisi olan “Google” tarayıcısında da böyle özellikler bulunuyor.
Gelecek derecelerinizi doğru bir şekilde değerlendirmek için şimdi kaçıncı sırada olduğunu anlamalısınız. Başladığınız zamandan itibaren her hafta bu sırayı kontrol etmeyin. Çünkü, bu 1 haftada yapılacak bir şey değil. Kontrol etmek isterseniz, 1 ay veya 45 günde bir kontrol ediniz. Web sitenizin trafiğinde, anahtar kelimeleriniz için önemli bir ilerleme göstergesi olan iyileştirmeler görmelisiniz. Bazı optimize edici eklentiler, sıralamaların ölü olduğunu söyleyecektir. Evet, trafik ve dönüşümler yüzünden sıralamanız düşecektir.

Hedef Planlama

Hedeflerinizi önceden açıkça tanımlayın. Basit başlayın, ancak bu adımı atlamayın. Örnek olarak Web sitesi trafiğini, önümüzdeki 30 gün içinde günde 100 ziyaretçiye, 200 ziyaretçiye ait bir başlangıç ​​tabanından artırmaya karar verebilirsiniz veya belirli bir dönemde mevcut dönüşüm oranınızı yüzde bire ikiye çıkarmak isteyebilirsiniz. Ziyaretçilerin ilgisini çekmek için gündem haber siteleri gibi bir site kurmak başlangıç olarak size tavsiye olacaktır.

3. Yazı İçi Ayarlar

Anahtar kelimelerinizi sayfa başlıklarında düzgün kullanırsanız daha üst sıralara çıkmayı başarırsınız.
Meta açıklama etiketleri tarayıcı üzerinde araştırılıyor bu yüzden meta kelimeleri oluşturmanızda fayda vardır.
Seçilen anahtar kelimeleri web sitenizin kaynak koduna ve belirlenmiş sayfalardaki mevcut içeriğe entegre edin. İçerik sayfası başına bir veya üç anahtar kelime yerleştirin. Eğer tamamlanmıyorsa daha üste çıkmak için çok fazla kullanmayın yazıda en fazla 4 anahtar kelime kullanın. Yazınıza uygun anahtar kelime seçmelisiniz. Yazınız haber ile ilgiliyse haberde kimden bahsediyorsanız onun ismini yazın. Mesela seo ile ilgili yazıda anahtar kelime olarak aynı konuyla ilgisiz haber, facebook yazarsanız bu zaman en alt sıralarda kendinizi görürsünüz. Yazılarınızın genellikle 300 kelime olmasını sağlayın. Çünkü, artık tarayıcılarda 300 kelime en uygun kelime sayısı olarak görünüyor. Çok fazla yazı yazsanız 1000 kelime veya 2000 kelime sorun olmaz sadece az yazmamaya dikkat edin yeterlidir.
Yeni site haritaları oluşturun. Arama motorlarının web sitenizi dizine eklemesini kolaylaştırmasına yarayacaktır. Hem XML hem de HTML sürümleri oluşturun. Bir HTML sürümü ilk adımdır. XML ile yapılan site haritaları Google tarayıcısında daha çok kullanılıyor ve daha üst sıraya çıkarsınız.

4. Sürekli Test Yapın

Yazılarınızın Seo’sunu görmek için eklentilerden yararlanın. Seo’su düşük olan veya Seo’su olmayan içeriklerinizi tekrar yazın ve düzenleyin. Arama motorlarında anahtar kelimelere çok dikkat edilir. Anahtar kelimeler tarayıcınız da araştırdığınız kelimedir.Meta



Yorum Yap
0 Yorum yapan