2019 Yılında SEO’yu Neler Bekliyor?

2019 Yılında SEO’yu Neler Bekliyor?

Artık 2018 yılını geride bıraktık ve 2019 yılına girmiş bulunmaktayız. Elbette 2019 yılında SEO dünyasını da değişiklikler bekliyor. 2019 yılı için bizi hangi trendler bekliyor, hangi terimler önem kazanıyor ve web sitemiz için neler yapmamız gerekiyor gibi birçok soruyu cevaplandıracağız. Kafanıza takılan soruları cevaplamak için rehberimizi dikkatle okuyun.

Featured Snippet

Featured Snippet geçmişten bu yana çok önemli bir faktör. SEMrush’ın yaptığı bir araştırmaya göre Featured Snippet tüm arama sonuçlarının %11,3’nü kaplıyor. Bu yüzden 2019 yılında da Featured Snippet kullanmanız gerekiyor.

Sayfamızı Nasıl Featured Snippet’a Çıkaracağız?

Öncelikle sitenizle ilgili anahtar kelimeleri belirlemeniz gerekiyor. Featured Snippet alanında başarılı olmak için en önemli kriter anahtar kelimedir. Tüm gücünüzle anahtar kelimelere odaklanmalısınız.

Featured Snippet’ta yer alan içeriklerin %98’i Google’da ilk sırada yer alan içerikler oluyor. Bu nedenle sayfamız ilk 10 sırasında yer almıyorsa Featured Snippet’a çıkma ihtimali daha da zorlaşıyor.

Sayfanız eğer ilk sırada ise Featured Snippet’a 30.9%, ikinci sırada ise 23.5%, üçüncü sırada ise 15.9%, dördüncü sırada ise 13.7%, beşinci sırada ise 6.1%, altıncı sırada ise 0.8%, yedinci sırada ise 0.7%, sekizinci ve dokuzuncu sırada ise 0.5%, onuncu sırada ise 0.4% Featured Snippet’a çıkıyor. Bu da o demek oluyor ki, eğer ilk 10 da değilseniz Featured Snippet kullanmanızın büyük bir yararı olmayacaktır.

İyi bir Featured Snippet Oluşturmak için Ne Yapmalıyız?

İlk onuncu sırada olduğunuz için büyük bir rekabet içerisindesiniz demektir. Bu yüzden yeni stratejiler denemeniz gerekiyor. Çünkü, aynı strateji ile rakip sitede ilerlerse yerinizde dönmüş olursunuz.

Önerilen:

46 kelimeden az olmamalı, 272 karakter sayısından az olmamalıdır.

Maksimum:

84 kelimeden yukarı olmamalı, 370 karakter sayısını geçmemelidir.

Kapsamlı İçerikler

2019 yılında da uzun süredir krallığını devam ettiren içerik hala kral olacaktır.

Google’ın ilk çıktığı zamanlardan bu yana sadece içeriğe yönelik testler yapıyordu. Şuanda da anahtar kelimelerinizi nasıl kullandığınızı tespit etmek için analizler yapıyor. Bu analizleri HTML üzerinden görüntüleyebiliyor. Google BOT sayfanızı ziyaret ederken aşağıdaki metrikleri analiz eder:

  • Başlıklarınız
  • URL
  • Görsel Alt Yazısı
  • Meta Açıklama
  • SEO Uyumluluğu

Google hala aynı metrikleri kontrol etse de bunları geçmiş metrikler adlandırmayız. Çünkü, Google içerikleri direkt ölçmek yerine içeriğin kalitesine odaklanıyor. Anahtar kelime yoğunluğu fazla olan içerikler yerine tüm konuyu derinlemesine kapsayan içeriklere daha fazla önem veriyor.

Mobile First Indexing Optimizasyonu

Eskiden internete yalnız bilgisayar bağlanabildiği için sayfalar basit bir yapı üzerine kuruluyordu. Optimizasyon işlemleri gerekmiyordu. Ancak günümüzde aramaların %60’ı mobil telefonlar üzerinden gerçekleşiyor. Bu nedenle, web sitenizin responsive (uyumlu) bir tasarıma sahip olması gerekiyor.

Uyumlu tasarımda hem mobil hem de masaüstü kullanıcılarına eşdeğer içerik oluşturuluyor. Google artık mobil kullanıcıları öncelikli faktör olarak belirliyor.

Mobil Uyumluluk Testi Nasıl Yapılır?

Bunun için Google ücretsiz aracı olan Mobil Uyumluluk Testi aracını sunuyor. Çoğu kişinin bildiği ve yararlı bir araç.

 

 

Eğer sitenizin mobil optimizasyonunu görüntülemek istiyorsanız; Google’ın ücretsiz Sayfa Hızı Analizleri aracını kullanabilirsiniz.



Yorum Yap
0 Yorum yapan