Sosyal medya ve arama motoru optimizasyonu birbiriyle çoğu konuda birleşen iki aynı kavramdır. Sizlere bu yazımda sosyal medyanın SEO üzerindeki etkisinden bahsedeceğim.
Google Plus’ın piyasaya sürülmesinin ardından, arama sonuçlarında bazı farklılıklar tespit edilmiştir. Kişisel araştırmalara verilen önem artmıştır. Google arama sonuçlarının tek etkeni SEO başarısı değil, kullanıcı tercihi ve isteğine göre de şekillenmiştir.
Bu nedenle kullanıcıların ilgi alanlarına ağırlık verilerek onlara özel ve kişiselleştirilmiş arama sonuçları sunulmuştur. Kullanıcılar için de yönlendirici olan bu değişim işlem süresini de oldukça azaltmıştır.
Google Plus içerikleri, arama sonuçlarında belirgin bir şekilde yerini aldığı için sonuçların SEO çalışmasına nazaran kullanıcı istatistiklerine dayandığı görülmüştür. Bir örnekle sizlere bunu açıklayacağım:
Google profiliniz açıkken “otel” kelimesini arama motoruna yazıyorsunuz ve sonuçlardaki 5.sırada olan bir sitenin oturumunuzu kapattığınızda 8.sıraya gerilediğini fark ediyorsunuz. Sizin ve kişilerinizin tercihleri analiz edilerek size hitap eden sitenin sizin için ön sıralara çekildiğini gösterir.
Google Plus’ın SEO’ya Etkisi Nedir?
Google Plus’ın kapsadığı sosyal medya hesaplarınız ve arama geçmişiniz de bu analizlere dahildir.
Bu analizlerimizin sonucunda sosyal medyanın SEO üzerindeki etkisininde oldukça fazla olduğunu ve bunları daha da arttırarak başarı sağlayacağımızı söyleyebiliriz.
Yani sosyal medya platformlarında oturum açarak gezinmeniz kişisel arama sonuçlarında etkili olacaktır. İnternet sitelerinin, izin alırken listesine Google Plus’ı da eklemesi ve içeriklerini Google Plus’ta yayınlaması oldukça faydalı olacaktır.
Yukarıdaki örnekte de belirttiğimiz gibi içeriği beğenen kişileriniz sayesinde belirlediğimiz sayfa daha üst sıralarda görülmüştü. Görmek istediğiniz içerikler için kişilerinizi sevdiğiniz sayfaları beğenmeye teşvik edebilirsiniz.
Ayrıca sosyal medya hesaplarınızı kullanırken paylaştığınız içeriklerin markanızla bağdaştırılması gereklidir. Kullandığınız hesapların gönderilerini oluştururken hata seviyesini en aza indirgeyerek kişisel ve marka profilinizi kaliteli bir şekilde oluşturabilirsiniz.
Oluşturduğunuz bu hesapların gönderilerinin belirli periyodik düzenle paylaşılması ve takipçilerinizin bu gönderilerden haberdar olma imkanları da etkili olacaktır. Yazdığınız ve paylaştığınız içerikleri aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızda da paylaşmalısınız.
Sitenizi ileri taşımak için sosyal medya platformunda düzeninizi ve sayfa egemenliğizi sağlayarak takipçilerinizi sitenize yönlendirip etkileşim sağlayabilirsiniz. Yapılan paylaşımlarda hashtag kullanmaya dikkat edilmelidir.