Backlink Değerlendirme Algoritmaları

Backlink Değerlendirme Algoritmaları

SEO çalışmalarındaki en etkili faktörlerden birisi şüphesiz ki, backlinklerdir. Ancak her linkin değer olarak eşit olmadığını biliyoruz. Arama motoru algoritmalarının yeni yeni oluşturulduğu özelliklerle son yıllarda, tüm linklerin eşdeğer olacağını söyleyebiliriz. 1998 yıllarında linklerin eşdeğer edildiği dönemin ardından artan rekabet ve SEO uzmanı sayısı ile Google daha radikal kararlar alarak daha gelişmiş algoritmalar hazırlamak zorunda kaldı.
PageRank’in getirdiği rekabetçi link mantığı ile artık bağlantılarınızın yani linklerinizi sorgulamalı ve linklerinizin için bir algoritma oluşturmalısınız. PR değeri yüksek yerlerden link alarak SEO işlemlerini sürdüren webmasterlar artık Tüm web etkenlerinin de dahil olduğu karma karışık backlink değerlendirme algoritmalarıyla ilgilenmek zorunda. Bu alandaki bilgi birikiminizi arttırmak istiyorsanız makalemiz sizin için bir kaynak olacaktır.
Güncel olarak Google’ın dikkat ettiği link değerlendirme kriterlerin başında anchor text (yani link alırken, hangi kelime bütünü ile link aldığınız) anlamına geliyor. Anahtar kelimenizi içeren bir link alırsanız, ilgili kelimede üst sırada olmanız daha da kolay olacaktır.
Örneğin:
[html]anahtar kelimeniz[/html]
Örnek de gördüğünüz linkin çıktısı olarak; anahtar kelimeniz ön planda olacak şeklide bir link almanız gerekiyor. Elbette sadece anahtar kelimeni ön plana çıkarmak yetmiyor. Aynı zamanda anahtar kelime için hedeflenmiş bir site içi optimizasyona sahip olmanız gerekiyor.
Linklerin değerini belirleyen diğer etkenler ise; link aldığınız sitenin Alexa değeri, alan adı yaşı ve dış link sayısı. Elbette bunlar sadece buz dağının görünen tarafı. Arama motoru otoritelerinin verdiği bilgilere dayanarak hazırladığımız makalede link değerlendirme algoritmaları ile ilgili bilgilerden faydalanarak daha başarılı link kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Backlink Algoritması

1.Üstte Bulunan Linkler Daha Değerlidir

Pek çok profesyonel SEO danışmanı, güncel olarak Google’ın tüm çıkardığı patentleri inceler. Amerikan Patent Enstitüsü’ne yapılan başvuruları internet sitesinden kolaylıkla bulabilirsiniz. Kullanıcılara yönelik yürütülen araştırmada ilk satın alınan bağlantının daha etkili olduğu ortaya çıkıyor. Aynı internet sitesinden dışarıya verilen linklerde üstte olan linklerin daha değerli olduğuna dair bir çıkarım yapılabiliyor.

2.Dışarıdan Gelen Linkler Daha Değerlidir

PageRank link algoritmasına göre iç ve dış linklerin herhangi bir değişime bağlı kalmadığını görebilirsiniz. Ancak yapılan araştırmaları incelerseniz dış linklerin iç linklere göre daha performanslı ve daha değerli olduğunu görebilirsiniz. Raporları incelerseniz dışarıdan alınan backlink etkisinin ne kadar kritik bir öneme sahip olduğunu vurgular nitelikte.

3.Yeni Sitelerden Alınan Linkler Eski Sitelere Göre Daha Değerlidir

Çoklu sayda siteden link aldıysanız bu linkler siteniz için büyük bir avantaj oluşturur. Eskiden link almış olduğunuz siteden tekrardan site almaktansa, link satın almadığınız yeni bir site üzerinden link almaya çalışmalısınız. PageRank algoritmasında daha görülmese de pek çok SEO uzmanı tarafından daha doğru kabul edilen sistem şeklidir.

4.Otorite Sitelere Yakın Olan Sitelerden Alınan Linkler Daha Değerlidir

Eğer sıkı bir SEO takipçi iseniz muhtemelen TrustRank hakkında birkaç şey duymuşsunuzdur. Patenti Yahoo’ya dayanan bu teknolojinin bir benzeri patenti de Google’da bulunuyor. Üniversite siteleri ve hükümet sitelerini kök site olarak kullanan bu spam analiz algoritması, sektöre özel sitelerden link alan siteleri TrustRank adı sayesinde bir değer ile koruyor. Ek olarak, TrustRank ile korunan sitelerde link verdikleri siteye az miktar da olsa TrustRank katkısında bulunuyor.

5.İçeriğe Dahil Olan Linkler Çok Daha Değerlidir

Yıllardır webmaster forumlarında satılan footer bağlantıları epeyce popülerdi. Ardından içeriklere backlink eklenmeye başladı. Bu şekilde daha hızlı backlink eklemeye olanak tanıdı. Ancak diğer backlinkler arasında bu backlink çok daha değerli.

Sonuç

Sonuç olarak üstteki 5 adım sayesinde size özel backlink algoritması oluşturabilirsiniz. PageRank ve Google’ın tüm etkenlere göz atarak faydalarını daha net bir şekilde görebilirsiniz.
 
 

Yorum Yap
0 Yorum yapan