Google Snippets Detaylı Rehber

Google Snippets Detaylı Rehber

Rich snippets, rich cards, schema işarteleri, JSON-LD ve featured snippets derken, Googleın snippet türleri tamamen kafanızı karıştıracak. Aslında çokta karıştırılacak bir şey yok. Aklınızda tutmanız gereken sadece 2 farklı Google Snippet türü var. Bunlardan birincisi Rich Snippets, diğer ise tamamen snippet odaklı featured snippets. Bunların arasında aynı zamanda isterseniz standart snippet’ları ekleyebilirsiniz.

Google Snippet Nedir?

Öncelikle, snippet kelimesine açıklık getirmemiz gerekiyor.  Öncelikle kişisel alanınızda SERP görünümü demekten çok hoşlandığımız arama sonucu listeleme sayfalarında yer alan ve sayfanın neden bahsettiğini en özet şekilde açıklayan arama sonucuna Google Snippet ismi veriliyor. Bu noktada, snippetın aynı zamanda ufak parça ya da makasla kesilmiş ufak parça anlamına geldiğini görebilirsiniz.

Rich Snippets ise tamamen dijital ajanslar ve e-ticaret mağazaları içindir. Örneğin, ürününüz varsa aldığı yıldızlı puanı, görüntülenmesini ve kategorisini belirtebilirsiniz. Mesela, Oyuncu Bilgisayarı 5 yıldız – 7,635 inceleme ve 7635 görüntülenme, kategori olarak Bilgisayar – siteadresi.

Arama sonuçlarına rich snippet veya Türkçe anlamı ile zengin snippet ile listelenme doğru yapıldığı sürece de oldukça basit bir işlem. Ancak Featured Snippets için bu tamamen farklı olabiliyor. İşte karmakarışık olan alan burada.

Featured Snippet Nedir? Ne İşe Yarar?

Featured Snippets veya arama sonucunda ön plana çıkan snippet, Google’da arama yapan kullanıcıların sorgusuna tam anlamıyla cevap verebilecek nitelikteki sayfaların, arama sonuçlarında ayrı bir blok içerisinde gösterilmesidir. Ancak belirli sorgularda Featured Snippet çıkmayabilir. Elbette belirli sorgularda kullanıcıların karşısına çıkan Featured Snippet bloğu içerisinde ilgili sayfanın özetini, sayfa bağlantısını, başlığı ve URL adresinin yer aldığını göreceksiniz.

Featured Snippetın listelemenin çok daha yüksek SEO görünürlüğe, trafik artışına ve tıklama oranına yol açtığını söyleyebiliriz. Aynı zamanda reklamlardan gelen kazançlar burada neredeyse 2 katına çıkıyor.

Googleın sıfırıncı pozisyonda kullanıcılara sunacağı içerikleri belirlerken kullandığı metodolojiyi ise ön plana çıkarmak veya anlamak kolay. Kesin olarak anlayabileceğiniz tek şey, Googleın bu noktada iyi içerik sahibi sayfalarını ödüllendirdiği ki aslında tüm SEO çalışmalarının da kullanıcılarının istekleri göz önünde bulunması gerekiyor.

 
 

Yorum Yap
0 Yorum yapan