İçerik Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

İçerik Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

İçerik oluşturma çevrimiçi başarının dışında genel pazarlama ve SEO ile hep el ele olmuştur. Ancak,  genel pazarlama ile aralarında bazen karmakarışık bir çizgi olduğunuz görebiliyoruz. İçerik ile SEO aynı çizgi üzerinden yürüyor. Örneğin, günlük olarak içerik girdiğinizde SEO Sıralamanız yükseliyor. Bu şekilde devam ederek ilk 1000 sıraya girebilirsiniz. İçerik Stratejisi sitenizi uçuran bir roket’tir.
Pazarlama alanında ise biraz farklılık oluşabiliyor. Çünkü, e-ticaret sitelerinin paylaştıkları içerikler genellikle çok az oluyor. Çünkü, pazarlık alanında kullanıcıya sunmanız gereken çok az içerik var. Pazarlama alanında yapa bileceğiniz en iyi şey günlük olarak ürün eklemek olacaktır. İçerik dışında yapmanız gereken SEO optimizasyonudur. Günlük olarak içerik ekleseniz de SEO Optimizasyonu düşük olduğunda sıralamanız yükselmeyecektir.

Peki Başarılı Bir İçerik Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

İlk önce yapmanız gereken biraz bütçe ayırmak ikincisi ise düzenli bir plan oluşturmak. Bütçe ayırmanız burada önemli konulardandır. İçerik oluştururken aşağıdaki bilgileri doldurmanız gerekiyor.

  • Kullanıcılara Ne Sunacağım?
  • Kelime Sayısı Yeterli Mi?
  • Anahtar Kelimeyi Doğru Seçtim mi?

Kullanıcılara Ne Sunacağım?

Sitenizin kategorisine uygun olarak kullanıcılarınıza sunacağınız çok fazla şey var. Örneğin, siteniz web tasarım ile ilgili ise web tasarımda nelere dikkat etmeliyiz?, Web Tasarım Süreçleri, HTML Nedir?, CSS Dosyası Boyutu Nasıl Düşürülür? gibi içerik oluşturabilirsiniz.

Kelime Sayısı Yeterli Mi?

Google ve diğer tüm arama motorlarında günlük olarak 300 kelime ve üstü girmeniz tavsiye ediliyor. Çünkü, ürün eklerken bile neredeyse 3 üründe 300 kelime sayısı aşılıyor. Bu yüzden bloğunuz için 300 kelime en az sayı olsun.

Anahtar Kelimeyi Doğru Seçtim mi?

Anahtar kelimeler içeriğiniz en önemli alanıdır. Eğer yanlış yazarsanız o zaman -2 puan ile başlarsınız. Çünkü, içeriğinizi arayan 1000 kişiden sadece 1 bulacaktır. Örneğin, SEO hakkında yazıyorsanız o zaman SEO, Arama Motoru Optimizasyonu anahtar kelimeniz olmalıdır. Eğer SEO hakkında yazıp Web Tasarım anahtar kelimesini seçerseniz o zaman sıralamanız düşer.
Aynı zamanda anahtar kelimenizi seçtikten sonra doğru bölüştürme yapmalısınız. Örneğin, anahtar kelimeniz SEO ise 300 kelimelik bir makale için SEO kelimesini 1 başlıkta kullanmalı ve yazınızın içerisinde SEO anahtar kelimesini kullanmanız gerekiyor. Doğru bölüştürme ile daha iyi performans alacaksınız.
İçerik oluşturma hakkında bilgi edindiniz. Şimdi içerik stratejinizi nasıl yükselte bileceğinizi düşünelim.

Backlink’in İçeriğe ve SEO’ya Etkisi Nedir?

İçeriğinizi ön plana çıkarmak için yapmanız gereken backlink satın almaktır. Bu şekilde sayfanız daha hızlı endekslenir ve tüm arama motorlarında sıralamanızın yükselmesi daha da kolaylaşır. Bütçe ayırmanızı giriş bölümünde söylemiştim. Burada bütçenizi doğru belirlemeniz gerekiyor.
İnternet üzerinde binlerce backlink satışı yapan site var. Ucuzundan tutun pahalısına kadar. Bu fiyatlar backlink türüne, güvenirliğe göre değişiyor. Eğer ucuz backlink satına alırsanız içeriğiniz SEO olursa backlinkiniz yemek konsepti ile bağlı olacaktır. Bu yüzden ucuza kaçmayın.
Güvenirlik de elbette önemlidir. Genellikle çoğu güvenilir olsa da backlink’ler bazen sıkıntı çıkarıyor.

Doğru Backlink Nasıl Seçilmeli?

  • Uygun Konseptli
  • Rekabetçi Olmalı
  • Bir İçerik İçermelidir

Uygun backlink stratejisi ile ön plana çıkmanız ve sıralamanızın yükselmesi 2-3 ay sürebilir. İçerik ekleyip, backlink satın alsanız da karşınızda duran büyük bir sorun var. Web sitesi denetimi.

Web Sitesi Denetimi Nedir?

Web sitenizin teknik durumlarından tutun eski defterlerini araştırarak hangi yollardan ne kadar kapsamlı geçtiğini araştırmaktır. Performans denetimi yapmazsanız o zaman tüm durumlar değişir. Mutlaka aylık olarak denetim yapın. Zamanınızı ve paranızı boşa harcamamak için analiz ve raporlama bölümü önemlidir. Sitenizin alt yapısını güncel tutun, web barında alanı (hosting) ve alan adına para harcarken en iyisini almaya çalışın.
Daha sonra web sitenizin tasarımına bakın neleri yanlış yaptığınızı, uyumluluk testine göz atmayı uuntmayın.

İçerik Stratejisi İçin Güncellemeniz Gerekenler:

301 yönlendirmesi kullanarak yinelenen veya benzer içeriğe sahip sayfalarınızı bir-birine birleştirin. Örneğin, SEO Stratejisi içeriğiniz ile SEO Taktikleri içeriğinizi birleştirebilirsiniz. Makalenizin herhangi bir yerine Bunu da Okuyun, Bu da İlginizi Çekebilir gibi sitenizdeki dahili bağlantıları girin.

  • Uzun Ömürlü İçerik Oluşturun
  • Kırık Bağlantı İçeren Makaleleri Silin
  • Tüm Makaleleriniz SEO Uyumlu Olsun

İçerik Stratejisi Hakkında Temel Çıkarım

2018 yılının bitmesine az kala hayla içerik arama motorlarının göz bebeğidir. İçerik paylaşmadığınız sürece de gelişmeniz çok zor. Web sitenizi düzenli olarak kontrol ederek arama motorlarında ilk sıraya çıkabilirsiniz.
 
 

Yorum Yap
0 Yorum yapan