Bu göz alıcı mıknatıslara sahip web siteleri Google’da bazı boşlukları kullanmıyor. Zengin snippet oluşturmak için schema işaretlemesi olarak adlandırılan çok kolay bir yöntem kullanıyorlar.
İçeriğinizi aynı şekilde öne çıkarmak istiyorsanız, WordPress sitenizin arama sonuçları listelerine aynı ayrıntıları nasıl ekleyeceğinizi tam olarak burada.
Schema Ve Zengin Snippet’ler Nelerdir?
Schema ve zengin snippet’ler birbiriyle yakından bağlantılı, ancak biraz farklı şeyler. Esasen schema biçimlendirmesi veya Google’ın yaptığı gibi yapılandırılmış veri biçimlendirmesi, arama motorlarının içeriğinizin içeriğini ve yapısını anlamasını kolaylaştıran perde arkası kodudur. Bu biçimlendirme stili Google, Bing, Yahoo ve Yandex tarafından desteklenen sitelerin adresinde devam ediyor.
Örneğin, schema işaretleme, arama motorlarına bu numaranın 5 yıldızlı bir gözden geçirme puanı olduğunu söyleyebiliriz. Arama motorları kadar dijital olduklarından, içeriğinizi ayrıştırırken bu bağlamsal ipuçlarına güvenebilme avantajından faydalanırlar.
Dolayısıyla, Google veya başka bir arama, sitenizi schemaya göre işaretledikten sonra arama motorları, bu verileri, insanların arama sonuçlarında gerçekten gördükleri zengin snippet’leri oluşturmak için kullanabilir. Bu zengin snippet’ler tam içeriğinize bağlı olacaktır. İncelemeler için, e-ticaret ürünleri için fiyatları ve kullanılabilirliği vb. İçerecekleri yıldız derecelendirmelerini ekler.
Örnek
Schema Ve Zengin Snippet’lerin Avantajları
Tamam, sadece kendi deneyimlerinizden, dikkat çekici snippet’lerin ne kadar dikkat çekici olduğunu anlıyorsunuzdur. Ancak, tekil deneyimler her zaman hikayenin tamamını anlatmaz.
Arama Motoru Optimizasyonu, yapısal veri biçimlendirme uygulamalarının etkisine bakarak, vaka çalışmalarının harika bir listesini oluşturdu. Bireysel çalışmalara girebilirsiniz, ancak genel olarak insanlar schema işaretlemesini uyguladıktan sonra organik CTR’de %30’a varan bir artış fark ettiler.
Arama yapanların, içerik kırıntıları ekleyerek içeriğinizi daha iyi anlamasına yardımcı olun.
İçeriğinize Google’ın Bilgi Grafiğinde görünme şansı verin (bazı arama sonuçlarının en üstündeki büyük otomatik özetlemeler bulunuyor!)
Girişinizin Altında Bir Site Arama Kutusu Ekleyin
İşletme girişi ayrıntılarınızın doğru olduğundan emin olun, özellikle yerel SEO için önemlidir.
Bütün bunlar bir yana, schema işaretlemesi sadece akıllıca bir optimizasyon. Arama motorlarının içeriğinizi ayrıştırmasını kolaylaştırır, bu her zaman için çaba sarf ettiğiniz bir şey olmalıdır. Ve Google’la ve diğer tüm büyük arama motorları ile evlat edinmeyi zorlarken, yakında herhangi bir zamanda gitmeyeceğinden emin olabilirsiniz.
Öncelikle size Schema Pro adlı bir Premium eklentinin nasıl kullanıldığını göstereceğim. Bu eklenti, bulacağınız en ince schema biçimlendirmesi uygulamalarından birine sahiptir. Ve yorumlar, yemek tarifleri, makaleler ve daha fazlası dahil olmak üzere 13 farklı schema işaretleme türünü destekler.
Schema Pro İle WordPress Schema İşaretleme Nasıl Eklenir?
Schema Pro, diğer schema eklentilerinin neler yapamayacağını başarabilen bazı özellikleri de bulunuyor.
Ön tarafa yeni bir içerik kutusu eklemenizi zorlamadan içeriğinize schema işaretlemesi eklemenizi sağlar. Yani, bu eklentide paylaşacağım ikinci eklentiyi içeren çoğu eklenti, yeni içerikle ön tarafa bir tür kutu eklemektedir.
Diğer yandan, Schema Pro, varolan içeriğinize schema işaretlemesi eklemenize de olanak tanır. Bu da sizi bazen çirkin bir kutunun ne olduğunu göstermekten kurtarır. Ayrıca, Google’ın önerdiği JSON-LD yapısal veri formatını kullanır.
Schema Pro’yu Yapılandırma
Schema Pro eklentisini yükleyip etkinleştirdikten sonra, temel kurulum ayarlarını birlikte verilen kurulum sihirbazını kullanarak yapılandırabilirsiniz. Sihirbaza erişmek için Ayarlar → Schema Pro → Yapılandırma bölümüne gidin. Ve Kurulum Sihirbazını başlat düğmesine tıklayın.
Bu kurulum sihirbaz arayüzünü başlatmalıdır. Sihirbazda çalışmaya başlamak için tekrar Başlat’ı tıklamanız yeterlidir.