Yüksek Performanslı Site Denetimi Nasıl Yapılır?

Yüksek Performanslı Site Denetimi Nasıl Yapılır?

Site Denetimi Nedir?

Bir web sitesini optimize etmek, web sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve bir tür eylem gerçekleştirmek için web sitenizde kalmasına yardımcı olmak için tasarım, kodlama ve içerik seçimleri yapmayı içerir. Bu işlem bir dönüşüm olarak bilinir ve sizden çevrimiçi bir ürün sipariş etmeyi veya daha fazla bilgi almak için bir bağlantıyı tıklamayı içerebilir. Hangi tasarım ve içerik fikirlerinin siteniz için en iyi olduğunu test etmek ve daha fazla ziyaretçi ve dönüşüm elde edilmesini sağlamak için Google’ın Web Sitesi Optimize Edici gibi çevrimiçi araçlar mevcuttur. Optimizasyon için bir web sitesini kontrol etmek için şu adımları deneyin.

Site Report Card Kullanımı

Bir web sitesi optimizasyon hizmeti arayın. Google ve SiteReportCard, ücretsiz web sitesi iyileştirici araçları sunmaktadır.
Gerektiğinde optimizasyon servisini kullanmak için bir hesap açın.
Varsa, ne tür optimizasyon testleri yapmak istediğinizi belirleyin.
Testten önce ve sonra, bir web sayfasındaki ziyaretçi trafiğini ve davranışını izlersiniz. Web sayfasında bir şekilde değişiklik yaptıktan sonra, web sayfasının performansının iyileşip iyileşmediğini görmek için istatistikleri izlemeye devam ediyorsunuz.
Kişiselleştirilmiş veya deneyimsel test olarak da bilinen bölümlü test, en çok zaman, teknik çaba ve kaynakları kullanan en gelişmiş test şeklidir.
Bir web sayfasının hangi alanlarının test edileceğine karar verin. Optimizasyon amacıyla odaklanmak isteyebileceğiniz alanlar arasında web sayfası başlıkları, resimler, içeriğin düzeni, satış puanlarınız ve istediğiniz dönüşümü yapmak için ziyaretçilerin yararları veya teşvikleri bulunur.
Daha kısa veya daha uzun bir başlığın daha etkili olup olmadığını görmek için bir başlığın uzunluğunu değiştirmeyi düşünün. Başlığı bir soru veya ifade olarak yeniden yorumlama, sesi daha az resmi yapma veya vurgulamak için farklı bir nokta seçme.
Web sayfası resimleriniz daha büyük veya küçük hale getirilirse trafik ve dönüşümlerin nasıl değiştiğini, resimler resimlerin yerine geçtiğinde veya tam tersi durumda nasıl göründüğünü görün ve müşteri resimlerinin kullanımı ürün resimlerini kullanarak karşılaştırılır.
Web sitenizin düzeniyle, örneğin tek veya çok sütunlu bir sayfa düzeni gibi deney yapın. Yazılı içerik eklemeyi veya ziyaretçilerinizin okuması gereken içerik miktarını azaltmayı da deneyebilirsiniz.
Farklı satış noktalarını vurgulayın. Kaliteyi rahatlıkla karşılaştırın, tasarruf için para kazanın ve ürün özelliklerini müşteri hizmetlerine göre karşılaştırın.

Site Denetimi İçin Trafiğinizi Görüntüleyin

Bir dönüşüm gerçekleştiren müşterilere farklı avantajlar veya avantajlar sunmayı deneyin. Örneğin, para iade garantisi yerine ücretsiz kargoya odaklanmayı düşünün. Telefonla sipariş almanın, çevrimiçi bir form aracılığıyla sipariş almaktan daha iyi veya kötü olup olmadığını da ölçebilirsiniz.
Test etmeye başlamak için bir web sayfası seçin. Yoğun trafiğe sahip, ancak çok sayıda dönüşüm elde etmeyen veya kötü performans gösteren bir sayfa seçin.
Bu ilk test için kendi ve başkalarının beklentilerini yönetin. Herhangi bir sonuç görmeden önce test sürecini değiştirmeniz veya daha fazla test yapmanız gerekebilir.
Web sitenizin kodunu ve metin içeriğini hatalar için kontrol edin. Koddaki hataları veya yazım hatalarını kaldırın.

Yazılımsal Denetleme

Web sitenizin bağlantılarının doğru çalıştığını test edin. Bozuk bağlantılar adı verilen çalışmayan bağlantılar, ziyaretçilerin sitenizi terk etmesine veya dönüşüm gerçekleştirmelerini engellemesine neden olabilir. Meta etiket bilgilerinizi rakip web sitelerininkiyle karşılaştırın. Meta etiketler, bu sayfayı tanımlamak ve arama motorlarının sonuçlarında sayfa adresini döndürmesine yardımcı olmak için HTML etiketlerine yerleştirilmiş kelimeler veya kelime öbekleridir.
Tarayıcınızın ‘Görünüm’ menüsünden ‘Kaynağı Görüntüle’ yi seçerek veya web sayfasını sağ tıkladıktan sonra başka bir web sitesinin meta etiketlerini inceleyin. Bu, HTML kodunu görmenize yardımcı olacaktır. En üstteki ‘meta adı’ içeren bir bölüm arayın. Anahtar kelimeler, orada arama motorları tarafından kullanılacak metin olarak listelenir.
Sizinkilere benzer siteleri veya web sayfalarını bulmak için farklı arama motorları kullanın. Web sitenizin veya web sayfalarınızın her arama motorunun sonuçlarında görünüp görünmediğini kontrol edin. Yoksa, sitenizi arama motorunun gönderim talimatlarını kullanarak gönderin.
Sitenizin bir sayfasına bağlantı vermek için alakalı web sitelerini sorun. Karşılığında kendi sitelerine bağlantı sunun. Bu, bağlantı popülerliğinizi artırmalı, web sitenizin arama sonucu sıralamasında nereye düştüğünü belirlemede kullanılabilecek bir faktör.
Yazının Devamı
 
 

Yorum Yap
0 Yorum yapan