Sosyal medyanın gün geçtikçe artan gücünün SEO’ya katkılarıyla birlikte paylaşımların kalitesi de önem kazanmaya başladı. O halde sosyal medya için grafik tasarım ipuçları paylaşmanın zamanı geldi.
Sosyal Medya ile SEO İlişkisi
Sosyal Medya İçin Grafik Tasarım İpuçları
Markalar ve firmaların yanı sıra kişisel hesaplar dahi artık planlı ve profesyonel paylaşımlar yapmaya özen gösteriyor. Rekabet sadece büyük hesaplarla sınırlı değil ve gün geçtikçe de zorlaşıyor gibi görünebilir. Ancak başarıya ulaşmayı sağlayacak olan püf noktası hedef kitleyi doğru tespit edip, hedefe yönelik doğru çalışmaları yapmaktan geçiyor.
Herkese yönelik olması için genel olarak değineceğimiz ipuçları arasından size uygun olanları seçebilmenizi veya ilham alıp kendi stratejilerinizi belirlemenize yardımcı olabilmeyi umuyoruz.
Öncelikle profesyonel paylaşımlar ve sosyal medya yönetimi yapmak için Photoshop, Illustrator gibi programları biliyor olmak zorunda değilsiniz. Artık Google Play ve Apple Store’da dahi fotoğraf düzenleme, yazı ekleme gibi konularda yardım alabileceğiniz oldukça da başarılı olan birçok uygulama mevcut. Cep telefonu ile çekilen güzel bir fotoğrafı birkaç düzenleme ile profesyonel bir sosyal medya paylaşımına dönüştürebilirsiniz.
Online Grafk Tasarım Araçlarını Kullanın
Bilgisayar başında daha rahat edenler için ise seçenekler ve kalite biraz daha artıyor. Kısa ve basit üyelik seçenekleriyle hem ücretli hem de ücretsiz alternatiflerle dolu olan web siteler neredeyse tüm mecralar için oldukça pratik ve yüksek kaliteli paylaşımlar hazırlamaya olanak sunuyor. Bunların arasında en çok tercih edilenlerden ikisi olan Canva ve Crello bu konuda oldukça başarılı. Kategori bazında tüm tasarımları inceleyip aralarından seçebileceğiniz gibi mevcut ücretli veya ücretsiz elementler ile kendi tasarımınızı da kolayca oluşturabilirsiniz. Üstelik mecraların boyutlarını bilmenize de gerek olmadan Instagram post, Linkedin kapak fotoğrafı, Facebook hareketli video kapak fotoğrafı gibi tüm mecralara uygun hazır boyutlardan birini seçip hemen tasarlamaya başlayabilirsiniz.
Facebook, Twitter, Linkedin gibi kapak fotoğrafı olan mecralarda varsayılan görsel ya da mevcut seçenekleri kullanmak yerine mutlaka marka veya firmanıza özel bir tasarım kullanılması Sosyal Medya İçin Grafik Tasarım İpuçları arasında en önemli detaylardan bir tanesi.
Paylaşımları her mecranın dinamiklerine uygun olarak hazırlamak biraz daha fazla zaman ve emek istese de başarıyı yakalamak için gerekli olan etkenlerden bir diğeri. Bir görsel hazırlayıp bunu tüm platformlarda paylaşmak da bir seçenek. Fakat örneğin Twitter’daki akış daha yazı odaklı olmakla birlikte hızlı ve güncel ilerlerken, Instagram’da ise daha fotoğraf ve görsel odaklı bir akış söz konusu. Bu nedenle Instagram akışında gezinen insanların tercihinin uzun veya karmaşık yazıları okumak yerine fotoğraf veya görsellere yönelik olduğu görülüyor. Paylaşımları hazırlarken buna benzer mecra bazlı dinamikleri göz önünde bulundurmak, standart paylaşımlardan daha fazla avantaj sağlayacaktır.