UXIstanbul’u Kaçıranlar İçin Etkinlikten Notlar

UXIstanbul’u Kaçıranlar İçin Etkinlikten Notlar

Türkiye ve bölgenin ilk uluslararası Kullanıcı Deneyimi (UX) ve Kullanılabilirlik konferansı UXIstanbul, her yıl yılda bir kez kapılarını misafirlerine açıyor. Tüm gün boyunca UX ve kullanılabilirlik konuşulan konferansa, dünyanın birçok yerindeki ünlü markalardan konu ile alakalı konuşmacılar katılıyor.Bizde bu seneki UXIstanbul 2018 konferansına katılamayanlar için etkinlik notlarını sizin için derledik.

İşte etkinliğe konuşmacı olarak katılan o isimlerden bazıları;

  • Alex Nisbett – Designit – Stratejik Tasarım Direktörü
  • Katya Kostyukova – Facebook – VR Ürün Tasarımcısı
  • Peter Fossick – IBM – Servis Tasarımı Programı Direktörü
  • Oli Shaw – idean – Tasarım Odaklı Organizasyonlar Yöneticisi
  • Pedro Marques – Booking.com – Ürün Tasarımcısı
  • Aslı Kimya – Twitter – Ürün Tasarımcısı
  • Jessica Kolarz – Insider – UX Tasarımcısı ve Araştırmacı
  • Doç. Dr. Orçun Kepez – Kadir Has Üniversitesi
  • Doç. Dr. Oğuzhan Erdinç – İstanbul Kültür Üniversitesi

UXIstanbul’u Kaçıranlar İçin Etkinlikten Notlar

Peter Fossick (IBM)

  • “İyi tasarım, iyi iş demektir.”
  • “Veri + Empati = İçgörü” bunu sağlayarak başarıya ulaşabilirsiniz.
  • Hizmet tasarımı panaromik bir tasarım yapma tecrübesi gerektiriyor.
  • Yapılandırılmamış verilerin anlamlı hale getirilmesi ile sonuca ulaşabilirsiniz.
  • Sanayi devrimi: 1. Mekanik, 2. Elektrik, 3. Dijital, 4. Bilişsel. Veri günümüzde “petrol” gibi.
  • Tasarım döngüsü öğrenme, anlama, oluşturma, geliştirme ve uygulama adımlarını takip ediyor.
  • Tasarım 4.0 özellikleri;
    1. İnsan merkezli
    2. İş birliktelikçi
    3. Veriye dayalı
    4. Dönüştürücü
    5. Agile
    6. İlişkilendirici

Oli Shaw (idean)

  • “Hizmet tasarımı yeni bir unvana sahip UX tasarımcısı değildir.”
  • “Hizmet tasarımına kimse yeteri kadar önem vermiyor, son 8 yılda büyüme eğiliminde ama ürün ile hizmet arasındaki çizgi bulanıklaşıyor.”
  • Yönetimlerin hizmet tasarımından bekledikleri
    1. Gelirlerin Üst düzey artması
    2. Verimlilik ve yaratıcılık
    3. Marka duyulan güvenin artması
  • Çalışan deneyimi de müşteri deneyiminin önemli bir parçası.
  • Artık konum, yaş ve cinsiyet önemli değil, deneyim odaklı tasarımlar önem kazanıyor. Netflix bunun iyi bir örneği.
  • Tasarım sektörü oldukça hızlı bir şekilde değişimden geçiyor. Yapılan çalışmalar ve iş süreçleri sürekli değiştiği için üzerine yoğunlaşmak gerekiyor.
  • Uber kullanıcı deneyimi üzerine tasarımlar geliştiriyor ve şu an ortalama bekleme süresi 8 dakika, geliştirmeler sonrası hedef bunu 7 dakikaya düşürebilmek.

Jessica Kolarz (Insider)

  • Kullanıcılar yazıları okumuyorsa tasarımcıların yazıların yerleşimi ile ilgili önemli bir sınav vermesi gerekir.
  • Kullanıcıların okurken sıkılmayacağı içerikler için tutarlı, yaratıcı ve özgün bir tasarıma sahip olmalısınız.

Doç. Dr. Oğuzhan Erdinç (İstanbul Kültür Üniversitesi)

  • “Planlama, araştırmanın kalbidir.” pedframework‘ü inceleyin.

Aslı Kimya (Twitter)

  • Yazılım mühendisleri gibi düşünebilen tasarımcı olmanın 3 yolu;
    1. Tasarımı yaşayarak hazırlayıp prototip hazırlayın
    2. Teknik limitleri bilerek çalışma yapın
    3. Uç vakaları tespit edip/öngörüp önceden hazırlıklı olun

Doç. Dr. Orçun Kepez (Kadir Has Üniversitesi)

  • Çok yakın gelecekte kişilerin iç mekan konum verileri gönüllü ve otomatik toplanarak, toplulukların bilgi odaklı karar verebilmelerini mümkün kılacak.

Pedro Marques (Booking.com)

  • Booking.com‘da 15 bin çalışan var, günde 1.4 milyon oda satışı yapılıyor.
  • Hataları önceden göreceğiniz tasarımın 3 temel özelliği;
    1. Öğrenmek
    2. Önceden tahmin etmek
    3. Beklemek
  • Makine öğrenme her şeyi yapabilen bir çözüm değil. Sadece sizin söylediklerinizi yapan bir algoritmadır.
  • Booking makine öğrenme süreçlerindeki temel sorular;
    • Fiyata duyarlı mısınız?
    • Konuma duyarlı mısınız?
    • Tarih açısından esnek mi?
    • Şehir merkezi olmalı mı?
    • Alıcı mısınız?
    • Bakıyor musunuz?
  • Veri yönetimi ve veri hakimiyeti aynı şeyler değil. Yönetmek istiyorsanız hakim olmalısınız.

Alex Nisbett (Designit)

  • 2012 Londra Olimpiyatları hizmet tasarımı detayları;
    • Hizmetlerin tamamını insanlar yapılıyordu.
    • Kullanıcıların en iyi dostu olmak gerekiyordu.
    • Bir stratejimiz olmalıydı.
    • Her zaman B planı olmalıydı.
    • Ölç, öğren, dinle ve geliştir sistemi uygulandı.
    • İnsanların zamanları yönetmesi sağlandı.
    • Neleri neden yaptığımız hep ön planda tuttuk.

Katya Kostyukova (Facebook)

  • İnsanın ve insan deneyimlerinin merkeze konulduğu teknolojiler VR da dahil başarılı olmaya yakındır.
  • Gerçek hayatta olduğu gibi sanal gerçeklikte de göz teması önemli. Bunun için Facebook Space’de özel bir algoritma hazırladık.
  • Gerçek hayatta birbirini tanımayan 2 kişi VR gözlükler ile Facebook Spaces’de yardımıyla el ele tutuştular ve gerçek gibi utandıkları gözlemlendi.
  • Facebook Spaces’te yaptığımız her geliştirmede insanların birbiriyle sorunsuz şekilde iletişim kurması ön planda.
Yorum Yap
0 Yorum yapan