Logo Optimizasyonu ve Logo Trendleri

Logo Optimizasyonu ve Logo Trendleri

Günümüzde her şeyin bir modası varken logoların neden olmasın! Logo Optimizasyonu ve Logo Trendleri ile ilgili öne çıkan özellikleri gelin birlikte inceleyelim.

Logo Trendleri

2019 Web Tasarım Trendleri yazımızda bu yıl ile birlikte tasarımlarda sadeliğin daha çok ön planda olacağından bahsetmiştik. Yılın ilk çeyreği içinde tasarımla ilgili her alanda bu sadeleşmeyi görmeye başladık. Logolar da bu trendden nasibini almaya başladı. Shutterstock’un Şubat ayında yayınladığı bir blog yazısında bahsedilen “Blanding” modasına göre özellikle teknoloji odaklı markalar tüm cihaz çeşitlerinde kolay okunabilirlik sağlamak adına logolarında sadeleşmeye gittikleri ve minimalist bir tarzı tercih etmeleri anlatılıyor. Bu noktadaki en önemli detay, minimalist ve sadelik ön planda iken estetikten de vazgeçilmemesi. Okunabilirlik ve her platforma uyum sağlaması ana amaç olmakla birliklikte markanın karakterini yansıtması ve bir tarzı olması çok önemli.

Logo Optimizasyonu

Sade, minimal, estetik ve firmayı yansıtan tarzdaki karakteristik logomuzu belirledikten sonra sıra logo optimizasyonuna geliyor. Logo optimizasyonu ve logo trendleri doğrultusunda işe stratejik yoldan başlamak gerekiyor. Logo bir firmanın en önemli görselidir. Bu nedenle doğru kodlar ve metinler ile ilişkilendirilmesi çok önemli. Optimize edilmemiş bir logo görseli fırsat ve potansiyelin kaybedilmesi anlamına gelecektir. Logo optimizasyonunun ihmal edilmediği web sitelerin birçok durumda aranan ana anahtar kelimelerde önemli sıralama gelişmeleri gösterdikleri görülebiliyor. Logo optimizasyonunun ilk yolu sitenin her sayfasına bağlı ve tümü sitenin ana sayfasına bağlı olan tüm logolar için bağlantı metni iletmek olmalıdır. Bu metnin stratejik olarak planlanması, ana sayfanın kullanılan anahtar kelimeler ile alaka seviyesini arttıracaktır. IMG etiketine alt metin eklemek ise logo optimizasyonu yolları arasında ikinci sırada sayılabilir. Burada sadece marka ismini yazmak bile hiç yoktan iyi denilebilecek bir seçimdir. Ancak bununla birlikte firmanın alanı, kategorisi veya ürün adı gibi anahtar kelimeleri de kullanarak aramam motorlarına güçlü bir sinyal gönderebilirsiniz.

Logo Trendleri Örnekleri

Blanding trendini takip edenler arasında Burberry, Uber, GoDaddy gibi firmalar da mevcut. Özellikle Uber’in eski logosu çok da karmaşık olmamasına rağmen yeni logosunun her tasarımda ve her cihazdaki muhteşem estetik uyumunu gösteren güzel bir yazı da mevcut.

uber-logo-optimizasyonu

Logo optimizasyonunun ideal bir şekilde çalışması için, logonun ana sayfaya bağlanması gereklidir. Bağlantının, ana sayfanın kurallı bağlantısı olduğundan emin olup, bağlantıya bir Başlık niteliği de eklenirse ekstra optimize edilmiş olacaktır. Logo Optimizasyonu ve Logo Trendleri konusunda en temel maddelere değindik ancak uygulama tarafında çok daha fazla detay var elbette. Logo Optimizasyonu yönergelerini takip edip markanıza veya firmanızı bu doğrultuda yön vermek istiyorsanız geç kalmadan başlamanızı öneriyoruz.

Yorum Yap
0 Yorum yapan