Google kullanıcıya odak vermeye devam ediyor. Mobil arama sonuçlarında yaptığı yeni güncelleme ile kullanıcıların okumasını kolaylaştırmak için önemli değişikliğe gitti.
Yakın zamanda tüm kullanıcılara sunulacak tasarım değişikliği ön gösterim aşamasında oldukça beğenildi. Google tasarımcısı olan Aileen Cheng’in liderlik ettiği tasarım değişikliğini detayları ile inceleyelim.
SEO ve web tasarımı arasındaki önemli ilişki
3 Maddede Google kullanıcı deneyimini arttırmak için adımlar attı işte 3 ana madde;
- Kolay okuma : Ön çıkan sonuçlar ve detayları kullanıcıların daha rahat okuması için belirgin hale getirildi. Bunu yazıları ve alanları büyüterek elde etti.
- Basit tasarım : Beyaz alan kullanımını arttırarak ve sonuç alanını daha ön plana çıkartarak kullanıcının içeriğe odaklanmasını sağladı.
- Modern tasarım: Ne kadar basit bir tasarım kullansa da Modern bir tasarım anlayışı ile kullanıcıları ile arkadaş görünümü oluşturuldu.
Yeni Google Mobil Arama Tasarımının 5 Maddesi
Basitlik
Kaynak: Google
Tasarımcı Aileen Cheng’e göre;
“Arama sonuçlarında bilginin öne çıkmasını istiyoruz bu yüzden tasarım öğelerine daha az yer verildi.
Deneyimi arttırmak ve basitleştirmek için kullanıcının aradığı bilgiye net ve hızlı şekilde ulaşması için basitliğe önem verildi. “
Uçtan Uca Tasarım
Kaynak: Google
Baştan sona aynı tasarım çizgisiyle gidilmiş ve önceki kutu içerisindeki sonuç gösteriminden vaz geçilmiş durumda.
Tasarımcı Aileen Cheng’e göre;
“Gölgelendirme kullanımını en aza indirerek baştan sona tasarım devamlılığı sağladık. Bunun amacı aradığınızı hemen görmeniz.
Bu sayede görseller için daha fazla alana sahip olunacak. Görsel olmayan sonuçlarda ise boşluk sayesinde daha ferah bir görüntü ortaya çıkacak. “
Renk
Yeni tasarım sonuçların ve kullanıcının aradığı bilgiyi öne çıkartmak için renklerin üzerinde özel çalışma yapıldığından bahsediliyor.
Okuma
Kaynak: Google
Okumayı ve içeriği öne çıkartmak için daha büyük ve kalın font kullanılıyor.
“Googley” hissi
Kaynak: Google
Tasarımda Googley hissini yansıtmak için arama alanını, sonuçları ve buttonları daha yuvarlak şekilde tasarlandı. Google tasarım ekibi bunun daha daha dost canlısı ve cana yakın olduğunu düşünüyor.
Yeni tasarımın ise yakında yayına alınacağını ve arama sonuçlarında değişiklik olmayacağını sadece tasarımsal değişiklik olacağını bildirdi.