SEO’nun geniş dünyası içinde Logo Optimizasyonu Nasıl Yapılır? sorusunun cevabını merak edenler için bu sefer işin mutfak tarafına bakalım.
Logo Optimizasyonu ve Logo Trendleri
Logo Optimizasyonu Nasıl Yapılır?
Görsellerde olduğu gibi logolarda da yapılması gereken optimizasyon işlemlerinin uygulanmadan geçilmemesi web sitenin SEO sıralamasında önemli rol oynayan etkenlerden biri. Logo Optimizasyonu Nasıl Yapılır? sorusunun cevabını 3 başlık altında inceleyelim.
Alt Metin Özelliği
Alt metin etiketi görsel yazısı olarak düşünülebilir. Çünkü Google ve diğer arama motorları metin yazılarını analiz ettiği gibi görselleri tanıyamıyor. Bu noktada devreye eklenen görselin içeriğini Google ve diğer arama motorlarının anlayacağı hale dönüştürmek giriyor.
Örneğin HTML kodu olarak eklenen bir görsel yerine şeklinde bir alt metin ile birlikte eklenen logo, web sitenin arama motorlarındaki sıralamasına pozitif yönde katkı sağlayacaktır.
Dosya Adını Belirleme
Öne çıkmak niyetiyle anahtar kelimeleri arka arkaya sıralamak da doğru bir yöntem değil elbette. Burada amaç eklenen görselin içeriğini arama motorlarına tanımlamak olmalı. “logo.jpg” veya “logo.gif” gibi isimlerin de SEO’ya bir katkısı olmayacağını belirtelim. Firma adı yazılan bir logo SEO için yeterli olacaktır.
İsim kısmında birden fazla kelime kullanılacak ise de aralardaki boşluk yerine kısa çizgi ( – ) eklemek gerektiği unutulmamalıdır. “arama-motoru-logo.jpg” gibi bir isimlendirme modeli kullanılmalıdır.
Görsel Boyutu Optimize Etme
Siteye eklenecek olan tüm görseller için yapılması gereken görsel optimizasyonu logolar için de geçerli. Bunun için en sık tercih edilen ve bu konuda başarılı olan TinyPNG veya TinyJPG adreslerini önerebiliriz.