İyi pazarlama programları, strateji, hedefler, hedef kitle, taktik ve ölçümlerin hepsini beraber içerir. Büyük pazarlama programları çoğunlukla potansiyel satışların ve satışlara itici güç olan özel bir bileşen içerir. Bu yazıda bu bileşenlere değinen dijital pazarlamanızı güçlendirmenin 15 yolu hakkında sizlere bilgi vereceğiz.
Pazarlama başarınızı taçlandırmanıza yardımcı olmak için, ayın 14’ünde gerçekleştirilen Dijital Pazarlama Zirvesi Minneapolis konferansında konuşmacı olan dijital pazarlama dünyasındaki en güvenilir isimlerden bazılarına ulaştık. 3M, Thomson Reuters, IBM, The Economist Group, BMC Software, Pandora, Salesforce, Adestra, Schwinn Bisikletleri, SEMRush ve TopRank Marketing gibi şirketlerden pazarlamacılar, Seth Godin ve Ann Handley gibi uzmanlara ulaştık ve çeşitli dijital pazarlama konularında kritik ipuçları paylaştılar.
Hangi konularda sorular sorduk? İşte ana başlıklar: İçerik Pazarlama, influence marketing, Sosyal Hikayeleştirme, Yapay Zeka, E-posta Pazarlama, Sosyal Müşteri Servisi, İtibar Yönetimi, Düşünce Liderliği, Sesli Pazarlama, Yaratıcı İçerik ve Promosyon, SEO, Tasarım Düşüncesi ve Mikro-influencerlar.
Aşağıdaki yukarıda bilgilerini verdiğimiz uzmanların ilham verici ipuçları paylaşıyoruz:
İşte Dijital Pazarlamanızı Güçlendirmenin 15 Yolu
Uyumsuzluğun Avantajı
“Hayal ettiğinizden daha güçlüsünüz. Uyumsuzluk yeni etkileşim ekonomimizde bir avantaja sahip. Bir artistte aradığımız hengame oluşturması. Asıl ihtiyacımız olan şey ise cömertliğiniz ve içgörüleriniz. Gerçek şu ki henüz dünya buna hazır.”
Seth Godin @ThisIsSethsBlog
En Çok Satan Yazar
Dijital Zirve Sunumu: Açılış Konuşması
Az iyidir
“Pazarlama için içerik yaklaşımını daha güçlü hale getirmek için pazarlamacıların yapabileceği tek şey nedir?
Daha az iş yaparak (ironik) pazarlamanızı güçlendirin.
Niye?
Aslında şair Robert Browning yüzyıllar önce yazdı az iyidir.
Modern pazarlama sözlüğünde az iyidir, daha fazla etki yaratacak daha az içerik yaratmaya odaklanmanız gerektiği anlamına gelir.
Daha iyi içerik! Kitleniz için gerçek değeri olan ve sevecekleri içerikler.
Aslında organizasyonunuzu sürdürecek ve gurur duyacağınız içerik.
Kulağa çok hoş gelmiyor mu? Çok yüksek bir ses mi? Benim görüşüme göre değil. (Minneapolis’te konuşacağım da budur!) ”
Ann Handley @marketingprofs
İçerik Şefi, MarketingProfs
Dijital Zirve Sunumu: Öğle Keynote – İyi İçerik ve Yetersiz İçerik: Hassas Gözler İçin Bir Bakış
İçerik Yaratarak Mükemmel Olun
“Alıcılar bilgiye boğulduklarında reklamcıların yoğunluğundan rahatsız olurlar. Pazarlamacılar kişilere ulaşmak için akranlarının, uzmanların görüşleriyle ve influencerlar ile desteklenen ortak bir içerik oluşturarak erişim, güven ve etkileşim artırabilir. İçeriğin harika olmasını isterseniz, marka topluluğunuzdan katılım talep edin! ”
Lee Odden @leeodden
CEO, TopRank Marketing
Dijital Zirve Sunumu: Klasik Düşüncenin Sonu – Influencer Pazarlamayla İçeriğinizi Güçlendirin
Mümkün Olan Her Yerde Etkileşim Sağlayın
“Her marka aynı meydan okumayla karşı karşıyayken: neredye odaklanmalıyız? Platformları tartışmaktan vazgeçin ve hangisinin sizin için daha iyi olduğunu belirleyin (ör. Instagram vs. Snapchat) ve eğlenceli, yaratıcı veya eğitici içerik hazırlayın. Hazırladığınız içerikler aracılığıyla kitlenizin aktif olduğu platformlarda muhtemel müşteriler de dahil olmak üzere topluluğunuzla etkileşimde bulunmaya daha fazla önem verin. Hikaye anlatımı, yeni içerik pazarlamacılığıdır. ”
Carlos Gil @CarlosGil83
Global Social Media Başkanı, BMC Yazılımı
Dijital Zirve Sunumu: İşletmenizi Pazarlamak için Snapchat Stratejileri
Temiz Veriler
“Teknoloji satışı yapan firmalar yeni makine öğrenme uygulamaları ile denemeler yaparken, LOTS kadar iyi veriye (temiz ve kapsamlı) sahip olduğunuzdan emin olun.
Analiz, içerik veya tavsiyelerin makine verilerinin düşük güven veya daha kötüsüne (yanlış veya markanızla tutarsız) neden olabileceğini görmezden gelmeyin.”
Loren McDonald @lorenmcdonald
Pazarlama Evangelisti, IBM Watson Marketing
Dijital Zirve Sunumu: AI ve Makine Öğrenme Teknolojileri: Pazarlamacılar için bugün ve gelecekte ne anlama geliyor?
İnsan Öncelikli Pazarlama
“Sadece bir veritabanındaki kayıtlarla ilgilenen değil, e-posta adreslerinin bir listesine inceleeyen ve insanların hareketlerini inceleyen, ihtiyaçları, ilgi alanları, hedefleri ve tutumları olan insan öncelikli pazarlamacı ol. Müşterileri pazarlama kanalları arasında tanımlamalar yaparak hedeflemelerini ve iletişimlerini keskinleştirecek verileri içeren e-posta adreslerini kullanmalısınız. Bunu yapan pazarlamacılar ne kadar fazla olursa, hepimiz o kadar iyi durumda olacağız. ”
Ryan Phelan @ryanpphelan
VP Marketing Insights, Adestra
Dijital Zirve Sunumu: İnsan Öncelikli Pazarlama: Daha Yüksek E-Posta Etkileşimi Sağlayacak Verilerin Kullanımı
Hedefli Etkileşim
“Sosyal mecraları aktif olarak takip edin ve kitlenizin hareketlerini detaylı inceledikten sonra bir amaçla uğraşın. Unutmayın ki diğer insanlarla gerçek olan, şeffaf ve bire bir etkileşimlerle zaman ayırmalısınız. İnsanlar büyük bir marka ismi duymak istemiyorlar, birinden bir şeyler dinlemek istiyorlar. Görüşlerine önem verilen kişi olun. ”
Alennah Westlund @lennerswest
İçerik Uzmanı, 3M
Dijital Zirve Sunumu: Markalı Sosyal Hizmet: Stratejik Etkileşimle İtibarın Korunması ve Güçlendirilmesi
Güvenilirlikle Deneyimi Optimize Edin
“Amaç ve özgünlük, markalar ve müşteriler arasındaki bağı oluşturur. Bu bağı, ideal müşterilerle yüz yüze görüşerek konuşarak oluşturun. Görüşmelerdeki kullanıcı görüşlerine, sorularına, duygularına ve eylemlerine göre iletişiminizi düzenleyin, böylece müşteri deneyimini tam olarak optimize edebilirsiniz. ”
Mack Fogelson @mackfogelson
Kurucu ve CEO, Genuinely
Dijital Zirve Sunumu: Hayatta Kalmak için geliştirmeler: Markaların Geleceği Güvenilirlik ve Özgünlük Nasıl Olacak?
İtibarınızı Denetleyin
“Müşterilerin ürünlerinizi ve markanızı online ortamda nasıl deneyimlediğini anlamak için, tüm sosyal ağlarda amiral gemisi ürünleriniz için bir arama yapın. Arama sonuçlarında gördüğünüz her şeyi anlamıyorsanız ve karşınıza çıkanlar hoşunuza gitmiyorsa mevcut hesapların ayrıntılı bir denetimi ile başlayarak, dijital itibar yönetimi üzerinde çalışmaya ihtiyacınız var. ”
Casey Salonu @CaseyHall_
Thomson Reuters, Kurumsal Sosyal Medya İletişimi Müdürü
Dijital Zirve Sunumu: Dijital İtibar Yönetimi ve Sosyal Medya
Hedef Kitlenizin Daha Akıllı Bilinçli Olmasını Sağlayın
“Düşünce liderliği çözmek ve satış yapmak değil. İnsanlar uyanıkça kendi hedeflediği ürünleri değil, sorunlarını düşünüyorlar. Araştırmamızda, pazarlamacılardan sadece% 28’i, kitlenin birincil hedef olarak daha bilinçli olmasına yardımcı olduğunu belirtti. Gerçek düşünce liderleri ürüne yönelmez; onlar izleyicilerini anlıyor ve sorunlarına çözüm üretmek için fikirlerini paylaşıyorlar. ”
Mina Seetharaman @minaseeth
SVP, The Economist Group Pazarlama Çözümleri Genel Müdürü
Dijital Zirve Sunumu: Düşünce Liderliği Dağılımı
Ses Değiştirme Değiştirildiğinde
“Sesin gelecekteki önemini göz önünde bulundurun. Ses, ekrana bağlı olmayan cihazları kullanarak iletişim şeklimiz değiştirildiğinde, pazarlamacılar markaları için yeni stratejilere ihtiyaç duyacaktır. Ses, herhangi bir cihazdan mesajlaşma sunmak için her zaman tüketiciye ulaşan tek araç. ”
Gabe Tartaglia @gabetartaglia
VP Satış, Pandora
Dijital Zirve Sunumu: Sesin Gücüyle Dünyada Etkileşim Oluşturma
İçerik Erişimi Güçlendirmek
“İçerik pazarlamasını sonradan düşünmek benzin deponuza su koymak gibi bir şey. İçeriği hızlandırmak için, yaratıcı, optimize edilmiş ve müşteri deneyimine odaklanmış bir büyütme stratejisi oluşturmak için zaman ayırın. ”
Ashley Zeckman @azeckman
Kurum Pazarlama Müdürü, TopRank Marketing
Dijital Zirve Sunumu: Mükemmel İçeriğin Tarifi
Şimdi Aramaya Odaklanın
“Anla alakalı olun! Organik trafik ve dönüşüm sağlayan en iyi sayfaları bulmak için Google Analytics‘i ve Google Search Console‘u kullanın. Ana odaklanan içerik ekleyerek veya eski sayfalarınızı güncelleyerek sayfadaki etkileşimi arttırın. Bu konuyu destekleyen yeni veya mevcut içerikten o sayfalara dahili bağlantılar oluşturun. ”
Jacob Hagberg @jacobhagberg
Dijital Pazarlama Stratejisti, SEMRush
Dijital Zirve Sunumu: Her Dijital Pazarlamacının Öğrenebileceği Gerçek Dünya SEO Örnekleri
Kazanmak İçin Tasarım Geliştirmesi
“Tasarım, pazarlamacıları çevresindeki kişilerin yaratıcılığını kullanmaya zorluyor. Bir sonraki kampanyanızı gerçekten yenilikçi ve yoğun bir şekilde alakalı hale getirmek için, diğer departmanlarda müşterilerinizden farklı olarak sizinle etkileşime giren meslektaşlarınızla üretmek için beyin fırtınası yapın veya daha iyi bir sonuca ulaşmaya çalışın. ”
Cliff Seal @cliffseal
UX Satış Ekibi Önderi, Pardot
Dijital Zirvede Sunum: B2B Pazarlamacılığı: Tasarım Düşüncesiyle İnovasyonu Kontrol Etme
İnsan Etkileşimi
“İnsanlar veya influencerlar, kendilerine bir ürün gibi davranan bir markayla çalışmak istemiyorlar. Kendinize biraz yatırım yapın ve markanızı insanlaştırın. Bu özveri ve sevgi bağı, sözleşmeniz tamamlanmış olsa bile, influencerları aktif, sadık ve etkileşimde tutacaktır. ”
Samantha Hersil @shersil
Pazarlama Müdürü, Schwinn Bicycles
Dijital Zirvede Tanıtım: Markalar Mikro-influencerlarla Nasıl Çalışabilir?
Fikir edinebileceğiniz sunum özeti
İçerik, pazarlama dünyasında hem kral hem de krallıktır. Bununla birlikte hiç kimse görmezse harika içerik ne kadar iyi olabilir? Bilginin aşırı yüklenmesi, reklamcılıktaki güvensizlik ve reklam blokajının büyümesi ile yüzleşen başarılı şirketler, içerik pazarlama karması için önemli bir bileşen ekliyor. influencerlar. Aktif ağlara sahip güvenilir uzmanlarla birlikte içerik oluşturan markalar güvenilir içeriğin hem kalitesini hem de niceliğini artırır.
Bu sunum, influencerları pazarlama stratejinize entegre etmek için bir iskelet oluşturarak en iyi uygulamalar, araçlar ve örnekleri özetleyecektir. Pazarlamacıların daha fazla müşteriyi çekmesine, aktif pazarlamaya katılmasına ve dönüştürmesine yardımcı olacak içerik pazarlamacılığı detaylarını görebileceksiniz.
KAYNAK: http://www.toprankblog.com/2017/08/supercharge-digital-marketing/