Acemi Pazarlamacılar İçin Anahtar Kelime Araştırma Kılavuzu-2

Acemi Pazarlamacılar İçin Anahtar Kelime Araştırma Kılavuzu-2

Anahtar Kelime Ne İşe Yarıyor?

SEO’nun önemli bir bölümü, web siteniz ve işletmeniz için en uygun anahtar kelimeyi bulmayı içerir. Bu, çevrimiçi marka değerinizi oluşturmanın ve sürdürmenin önemli bir yönüdür ve yalnızca daha iyi bir arama motoru trafiği oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda müşterilerinizi rakiplerinize göre daha çok sizin tarafınıza çeker. Çünkü, insanlar her ne kadar olsa da sosyal ortamda yaygınlaşan, popülerleşen konuyu sıkça takip eder. Eğer sizi bir yerden tanıyıp yazınızın çok görüntülendiğini gördükte size olan saygısı ve takibi yaygınlaşıyor.
Anahtar Kelime Bulmak İçin Aşağıdaki Yöntemleri Kullanabilirsiniz:

  • 1. Öncelikle son aylarda, son haftalarda ve son günlerde kısaca gündemde olan konulara ve araştırılan en fazla kelimeleri inceleyin. Global değil sadece Türkiye üzerinde yaparsanız gelişip daha son tüm dünya üzre gelişmiş bir site olarak tanınırsınız.
  • 2. Seo için yardımcı eklentilerden yararlanın. Profesyonel olanak sağlayan bu eklentiler size fazlasıyla yardımcı olacaktır.

Bazı yazılarınızda birden fazla anahtar kelime kullanmak isterseniz size önerilen en iyi eklentilerden biride Yoast Seo olacaktır. Kendi üst düzey yardımcı araçlarıyla yazının kopya içerik olduğunu, birden fazla anahtar kelime ayarlama, seo seviyenizin ne durumda olduğunu gösteren en iyi eklentilerden biridir.
Seo işi sadece 1 ayınızı alamaz eğer yeni başlıyorsanız bu sonuçlar gittikçe artıyor. Kısa zamanda yükselmek için en yeni konuları paylaşmanız gerekiyor ne kadar hızlı olursanız o kadar iyi olanak sağlayacaktır. Anahtar kelimeleri düzgün seçerseniz arama motorlarında daha da ilerleyecek ve üst sıralara çıkacaksınız. Fazla kullanıcıya sahip olmak için arama motorlarına üst seviyede olmak önemli bir stratejidir.
Araştırmadan da ve açık şekilde görünen en büyük arama motoru Google seçilmiştir. Arama motorlarına en üst seviyeye çıkmak gerçekten çok zor. Çünkü, milyonlarca site barındıran arama motorlarına sadece sizin siteniz üste çıkamaz. Bu demek oluyor ki, sadece sizin paylaştığınız yazıyı diğer yüzlerce site paylaşıyor ve size özgür olan konularda sizden öne çıkabiliyorlar.

Hedef Nasıl Planlanmalı?

Hedefiniz sadece her yazıya yerleştirdiğiniz anahtar kelimeler olamaz. Bundan başka yapmanız gereken günde en az ve en çok yazılacak yazıların planını tutmak, saat kaçta yazılar paylaşılacak gibi durumları her zaman garantiye almanız gerekiyor. En zor dönemlerden olan hedef konusunu gözünüzde küçük görmeyin.

Anahtar Kelime Nasıl Seçilir?

Anahtar kelime seçeceğiniz an çoğu sitede kullanılmamış veya sizin sitenizde de birden fazla kullanılmadığını gözden geçirin. Yazdığınız yazıyla uygun olduğunu, yazınızda maksimum 10-dan fazla kullanılmadığını gözetleyin. Tabi ki,bu yazmış olduğunuz yazının karakterlerine uygun olarak değişiyor.
Birisi eğer bir yazılım şirketi arıyorsa ilk olarak araştıracağı kelimeler bunlardır:

  • Yazılım
  • Yazılım şirketi
  • Hangi şehirde yerleştiği ile ilgili örnek olarak İzmir de yerleşen yazılım şirketleri
  • Ucuz ve kaliteli yazılım şirketleri
  • En uygun yazılım şirketleri

Tüm bunlar sizin yazılarınızla uygun gelebilir. Anahtar kelimeler işte bu sırada öne çıkıyor. Çünkü, binlerce yazılım şirketlerinin sitesi bulunuyor ve ilk sırada sizin olmanız tabi ki, sizin için iyidir. Bununla alakadar site haritalarını kullanmanız daha iyi olur. Dijital pazarlama alanında en yüksek seviyede siz bulunmanız için gelişmiş araçları kullanabilirsiniz:

  • 1.Site Haritaları
  • 2.Sosyal Media Hesapları
  • 3.Meta açıklamalar ve meta kelimeler

Bu üç şey sizi en üst seviyede tutmak için bir bütünlük oluşturacaktır.Anahtar Kelime Araştırma

Gelişmek İçin Ne Yapmalıyız?

Eğer çok fazla konuya sahipseniz onları geliştirmeye devam edin. Elinizden geldiği kadar onları en az 300 kelime olarak yazın. Düzenleme yapın meta kelimeleri ve meta açıklamaları düzgün belirleyin. Etiketleri kullanın bir az yararı olsa da yazılarınızı daha kaliteli gösterecektir ve üsteki algoritmalardan yararlanarak çok fazla gelişeceksiniz. Elinizden geldiği kadar yazılarınızı ziyaretçilerinizin beğenip-beğenmeyeceğini düşünün yani ziyaretçi gözünden bakın.

Web Sayfanızın Görünüşünü Düzeltin

Sitenizin çok sade durmasını sağlamayın. Bu zaman ziyaretçiler tasarım için para vermemişler veya profesyonel bir ekip olmadığınızı düşünürler. Bunun için diğer siteler göz atın çarpıcı bir şeyleri artırmak için yazılar okuyun ilk önce kendi sitenizde yapmayın. Ücretsiz olarak veya localhost(yerel veritabanı) üzerinden deneme yapın. Tasarım ile çok bilgiye sahip değilseniz forumlardan ve sitelerden yeterli bilgi elde edebilirsiniz.

Forumlardan Yararlanın

En önemli konulardan biride tasarımda her hangi bir konuda forumlardan,sitelerden yararlanmanız gerekiyor. Tavsiyeler sonucunda elinizden geldiği kadar yardım edin ve yardım alın. Forumlar, yazılım başlıklı bir konuya odaklanıyor ve farklı bölgelerden ve topluluklardan insanlar, farklı sektörleri tartışmak için forumdan faydalanıyor. Sektörünüzle ilgili en iyi forumları bulmak için, web sitenizin anahtar kelimesine göre arama yapabilir ve Google’da arama yaparken kelime forumunu veya panosunu ekleyebilirsiniz .
Web sitenizle ilgili bir forum bulduktan sonra, forumun kategorilerini sıralamak için kullanılan bölümlere bakarak konular hakkında bir fikir edinebilirsiniz. Eğer kategorilerden ve bölümlerden memnun değilseniz, markanız için ideal  pazarlarını bulmak için kısa araştırmalar yapılabilir. Aradığınızı bulduktan sonra hemen yapmayın öncelikle bir az daha araştırın ne gibi sorunlarla karşılaşabilir ve yedek almayı unutmayın.

Vikipedia Kullanın

SEO uzmanlarının çoğu, genellikle konuların ve anahtar kelimelerin belirlenmesinde Vikipedia’nın gücünü göz ardı eder . Vikipedia, web siteleri için hedeflenen anahtar kelimeler arayanlar için bir altın madeni .
Vikipedia Araştırmak Yapmak İçin Genel Konular:
1. Vikipedia web sitesine gidin ve web sitenizle ilgili geniş bir anahtar kelime yazın.
2. Ardından, yalnızca aranan Vikipedia sayfasının içerik bölümünü dikkatle incelemelisiniz.
3. Ayrıca, bu bölümlerden yüksek kaliteli  konulara sahip olabileceğiniz için, Vikipedia’nın sayfa bölümlerine bir göz atın.
4.İç bağlantılı sayfaları ziyaret etmeyi deneyin ve daha derin bir araştırma için diğer İçindekiler bölümüne bakın.
Eğer her hangi bir yanlış görürseniz düzeltin çünkü, yeni başlayan bu gibi yazılarda büyük hatalar yaparak işi batırabilir veya yanlış öğrenebilirler.

Anahtar Kelime Türleri

İlk bakıştan anahtar kelimeleri baş, kuyruk ve gövde olan üç kategoride kategorilere ayırabilirsiniz.

Kuyruk anahtar kelimeler aynı zamanda uzun kuyruk anahtar kelimeler olarak bilinir ve organik SEO teknikleri ve stratejisinde oldukça önemli kabul edilir. Önce anahtar kelime türlerinin her birini anlayalım ve ardından bu anahtar kelimeleri web siteniz için konularıyla birlikte bulmalı ve web sitenizin içeriği, başlığı ve meta etiketlerine dahil etmelisiniz.
Baş Anahtar Kelimeler

Bu anahtar kelimeler, genellikle çok sayıda arama hacmine ve aynı zamanda pazarda büyük rekabete sahip olan tek bir iş anahtar kelimesidir. Bu anahtar kelimeler, arama motorlarının sayfalarında hedeflemek ve yüksek sıralamalar almak için çok zordur. Çünkü, arama yapan kişi bir kelime öbeği aradığında bile, bu anahtar kelime buna dahil olur. Ve bu anahtar kelimeler çok genel ve birçok insan bunu arıyor.
Gövde Anahtar Kelimeleri

Ayrıca bunları meta kelime gibi tanımlayabilirsiniz. Bu anahtar kelimeler baştaki anahtar kelimelere göre daha uzundur ve iki veya üç kelimeden oluşan kelime öbekleri içerir. Bu anahtar kelimeler makul bir miktarda arama hacmine sahiptir ve ana anahtar kelimelerle karşılaştırıldığında web sitesine ve işletmeye özgüdür. Bu kelimeler ve kelime öbekleri, ana anahtar kelimelere kıyasla daha düşük bir rekabete sahiptir ve hala orta derecede rekabetçi anahtar kelimelerdir.
Uzun Anahtar Kelimeler

Uzun anahtar kelimeler aslında meta açıklama olarak tanımlanıyor. Bu ifadeler veya anahtar kelimeler yüksek oranda spesifiktir ve işletmeniz için hedeflenmiştir ve genellikle ifadelerde dört kelimeden fazla kelime içerir. Kadınlar için uygun fiyatlı konut kredileri veya yüksek enerji için D vitamini kapsülleri gibi ifadeler, bu tür anahtar kelimelerin örnekleridir. Ayrıca daha üstün kalmak ve sıralamalar elde etmek için meta açıklamalar girilmelidir ve baş ve gövde anahtar kelimeleri içermelidir.

 

 



Yorum Yap
0 Yorum yapan